יום ראשון, 9 במאי 2010

הנה, יש לי 3 הצעות עבודה ביד, במה אבחר?

אז אחרי שלמדנו איך לכתוב קורות חיים ובזכות זה הגענו להרבה יותר ראיונות, ואחרי שלמדנו איך עוברים ראיון, הגענו סוף כל סוף לסופו של החיפוש, ויש לנו 3 הצעות ביד. לא האמנו שחיפוש עבודה יכול לקחת כל כך הרבה זמן, בפעם הקודמת, החיפוש לקח שבועיים, והפעם הוא לקח 6 שבועות. על כן התחושה היא שחייבים לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר כדי שלא יקרה מצב שבקרוב שוב יהיה תהליך חיפוש.
לבחור מקום עבודה דורש שיקול דעת. הנושא מורכב ממספר אלמנטים וכל אחד צריך לעשות לעצמו סדר עדיפות מתוך היכרות עם עצמו ומתוך לקחי העבר.
1. סביבת עבודה - פיזית, מהו המרחק מהבית? האם עלי יהיה לנסוע הרבה זמן לעבודה, הלוך וחזור? וייתרה מזה, האם אני אמצא את עצמי בוקר בוקר עומד בפקקים? העניין הזה מאוד שוחק ומומלץ להימנע ממנו אם ניתן.
2. המנהל שהולך לנהל אותי - היכרתי אותו במהלך הראיונות, הצלחתי להתרשם ממנו. יש לבחון את הרושם הזה ביני לבין עצמי, כמו כן להעזר במידע נוסף, לפעמים אני אכיר מישהו מתוך האירגון, אני אסתכל בפרופיל שלו בלינקדין, היכן עבד וכמה זמן? כמה זמן הוא עובד בחברה הנוכחית? האם הוא התקדם בחברה הזו או שמא גם הוא חדש?
3. על הארגון עצמו - האם האני אוהב את תחום הפיתוח שהחברה עוסקת בו? האם זהו ארגון מצליח? מה מצבו הכלכלי? האם זהו ארגון יציב? האם זהו ארגון חדשני? האם זהו ארגון שמעורר אצלי תחושת שייכות? האם זהו ארגון שמעורר אצלי הרגשה טובה ואנרגיה טובה? האם קראתי עליו כל שיכולתי ובררתי עליו כל שיכולתי או שכדאי שאעשה עוד מחקר? האם יש לי שאלות להפנות לגורמים בארגון שבאתי איתם במגע?
4. חוזה העבודה - קיבלת את חוזה העבודה ואתה לא מצליח לקרא אותו, הוא מסורבל, יש בו הרבה סייגים, יש בו תחושה שכעובד אתה הולך לשלם לחברה ולא החברה משלמת לי. לפעמים חברה מקצה עמוד שלם בחוזה רק לענייני סודיות והפרת סודיות, חוששת מגניבת ידע. במקרה של פיטורין ניתן לנהל מו"מ על עניין זה מבחינת זמן שהוא מעבר לזמן החוק, יש חברות למשל שמהיום הראשון לעבודה נותנות חודש הודעה מראש, אמנם נדיר אך מראה על מחווה יפה. למדתי כבר שאיך שחוזה עבודה כתוב מעיד על אופי החברה, האם היא פדנטית או קלילה יותר ביחס לעובדיה, אבל על זה נרחיב כבר בפעם אחרת.
5. התפקיד עצמו - כל חברה הציע לי כמועמד תפקיד מעט שונה. בחברה אחת אני משוכנע שאוכל להתקדם וזאת אפילו תוך שנה ובחברה אחרת אני כנראה אהיה בורג במערכת למספר שנים הבאות. כל אחד צריך להכיר את האופי שלו ולדעת מה מתאים לו ומה לא.
6. המשכורת - מי מבין ההצעות היא ההצעה האטרקטיבית ביותר עם השכר הגבוה ביותר והתנאים הטובים ביותר?

לכל אלו קוראים גורמים מניעים בעבודה ועל העובד להכיר אותם ואת עצמו טוב. לדרג לעצמו בסדר עדיפות מה הכי חשוב לו, אחד יאמר משכורת, שני יאמר קירבה לבית, שלישי יאמר אתגר מקצועי. כל אחד צריך לקחת את הסולם הזה ולבנות לעצמו סדר עדיפויות ואז לקחת כל הצעה, לפרק אותה לגורמים ולכל גורם לתת ציון, מכאן לדרג את זה בטבלה ולקבל תמונה ברורה אל מול עיניו.
אז שיהיה בהצלחה, וכמובן אנו בגיוס עסקי מלווים את המועמדים שלנו עד הסוף הטוב וכך מוודאים שהם לא יחזרו אלינו לפחות שנתיים :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה