יום שני, 7 ביוני 2010

המשרות הופכות להיות יותר ויותר ספציפיות...




התיסכול הגדול היום הוא שהמעסיק מחפש בדיוק את מה שהוא מגדיר והמחפש מנסה להתאים את עצמו לניסיון הנדרש.
האם זה מצליח? כמי שעוסקת בתחום הגיוס כל כך הרבה שנים אני רואה ממבט מעוף הציפור כיצד הדברים יכולו לעבוד יותר טוב. ולמה אני מתכוונת? אם המעסיק מגדיר את דרישותיו עליו להיות משוכנע שהם קריאים וברורים. בימנו המעסיק מפיץ את משרתו הפתוחה במקורות שונים עד לפעמים עיבוד שליטה לאן המשרה מגיעה, נובע מכך כי מועמדים רבים נחשפים אליה וכך קורה שמגיעים כל כך הרבה קורות חיים מיותרים. מכאן שעל המעסיק לעסוק בסינון מורכב שיש לו עלויות, הן של זמן והן של כסף. מנגד,
המועמדים שנמצאים באזור החיפוש החופשי - כלומר "באזור" בו ניתן בלחיצת כפתור להגיע לכל משרה לא מסתכלים לעומק על הנדרש, ושלחים את קורות החיים שלהם לעיתים ללא שיקול דעת. וכשאני אומרת שיקול דעת אני מתכוונת שלפני שלוחצים על כפתור השליחה, יש להיות בטוחים שמי שיראה את קורות החיים, יגיד לעצמו - איזה מועמד מבטיח, ולא, מדוע הוא שלח את קורות החיים אלי? (עם תוספת של קללה עדינה שתצא מבין שפתיו...-:))
אז למעסיק אני אומרת חסוך זמן יקר וכתוב תיאור משרה מדויק וממוקד, חשוב היטב להיכן אתה מפיץ אותה, משרה ספציפית מאוד לאו דווקא תביא את המועמד המתאים מאתר שהוא לוח משרות גנרי. ולמועמד אני אומרת, אם קראת את המשרה וראית שאתה יכול להתאים אך כותרת התפקיד האחרונה שלך לא כתובה באופן מזמין, ולא כל הבאז Words הנדרשות מופיעות בקורות החיים, וניתן להוסיף עוד שורה או שתיים שיסבירו - אז תשלח רק לאחר שביצעת את השינויים.
רק בכך נקצר זמן יקר ונוכל להפגיש את המועמד המתאים ביותר לדרישות המשרה - בצורה המהירה ביותר.


ישנם עוד חלקים לפאזל...אך עליהם נדבר בהמשך...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה