יום חמישי, 10 ביוני 2010

חדשנות...חדשנות...חדשנות

אז כמה רחוק היום בו המכונית שלנו תיקח אותנו לאמריקה?
בעידן הסטארטאפים של סוף שנות ה- 90 של המאה הקודמת, היה ברור שאנחנו נמצאים בבועה אחת גדולה של חדשנות אבל שלא בעידן הסטארטאפים? באיזו בועה אנו נמצאים כרגע? לאחרונה אני נתקלת בחברות ייעוץ המציאות קורסים בנושא חדשנות ואני תוהה אם ניתן ללמוד חדשנות או שזה מולד? האם זה לא כמו יצירתיות? או שאני נולד יצירתי או שלא?

אז זהו, שניתן ללמוד לחשוב באופן חדשני, זה לא טבעי אבל זה אפשרי. כנראה שככל שמתחילים בגיל צעיר זה אפילו קל יותר. כולנו מכירים את גוגל שמעצבת את משרדיה באופן שיאפשר יצירתיות וחדשנות ללא גבול. היא מעודדת את העובדים יום אחד בשבוע רק לתת למוח שלהם לנדוד למחוזות רחוקים. לכל החברות המובילות כבר די ברור שאם לא ישארו בחזית הטכנולוגיה, יעקפו אותן בסיבוב.
בעבר ציפו מהמנהלים המובילים בחברה לעלות תוכניות עבודה ורעיונות טכנולוגים. היום מגייסים מראש צוות שנקרא צוות ה- Innovation . אז מה...מי שלא יצירתי וחדשני לא ישרוד בעתיד? לאן האנושות הולכת בעצם? דעתי היא שהעולם בודאי ימשיך ויתפתח בקצב מהיר ומי שלא ידע להדביק אותו עם כל הטכנולוגיות והגדג'טים, ישאר מאחור, בתי ספר יתחילו ללמד כבר מגיל צעיר חשיבה חדשנית, ומיום ליום נמצא את עצמנו בין שפע של רעיונות. מדהים. אני תופסת את עצמי כאדם חדשני ועל כן כל הנושא הזה מרגש אותי מאוד. מה דעתכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה