יום שני, 20 בפברואר 2012

קורות חיים יצירתיים - הגרסא הישראלית


השבוע התפרסם באתר YNET מאמר על יוזמה ישראלית שתופסת תאוצה ומקבלת רייטניג מהתקשורת הישראלית. אנחנו תמיד עדים לתושיה שמאפיינת את המדינות השונות בחו"ל ובארץ משום מה לתהליכים לוקח זמן רב יותר להטמע, יחד עם זאת- כיאה לאחת מהמדינות הטכנולוגיות ביותר בעולם, עם כמות בלתי רגילה של סטארטאפים שקמים כאן כל הזמן, הבעת יצירתיות גם בתחום שלכאורה נראה הכי פורמאלי, יכול להיות הפתרון המושלם עליו לא חשבנו.

במיוחד בעולם ההייטק וכל התחומים שקשורים לאינטראקטיב ושיווק באינטרנט אפשר להתחיל לראות יוזמה אישית שאמנם מגיעה בהיקפים מאוד מצומצמים בנתיים, אך ללא ספק מייצרת את האפקט.

כך תמצאו עבודה בלי לשעמם את הבוס
עבור הפרילאנסרים והעצמאיים הקמה של אתר אינטרנט או לכל הפחות עמוד נחיתה עם מיטב השירותים אותם הם מציעים זה עניין טריוויאלי למדי, אז מדוע אם כן שלא יהפוך הדבר לעניין שבשגרה גם עבור השכירים? במיוחד בתפקידים בהם הביקוש לאיוש הוא גבוה. עתידם של מסמכי קורות חיים רבים הוא להעלם בתוך ערימות של דפים נוספים בדיוק כמותם. המטרה של מחפש העבודה הוא להבליט את עצמו ולבדל את עצמו מכל יתר המועמדים ואיזו דרך טובה יותר עבור ההייטקיסט לעשות זאת אם לא באמצעות האינטרנט.

אנשי SEO, מתכנתי WEB, מעצבי אינטרנט, אנשי שיווק באינטרנט מפתחי HTML ובעלי התמקצעויות נוספות יכולים ללא ספק לאמץ את האפשרות שהוצגה בכתבה. יוזמות פרטיות שמציגות עמודי נחיתה ומיניסייטים במקום קורות חיים. תצורה ויזואלית ואינטראקטיבית מרשימה, מהנה וזכירה הרבה יותר מטופס הוורד הרגיל.

ברמה המיידית פתרון כזה מהווה אפשרות מדהימה למציאת עבודה, ולזאת ללא ספק יש הוכחות בשטח. אתר אינטרנט, עמוד נחיתה, קורות חיים בטיים ליין של פייסבוק ואפילו עמוד מקצועי בלינקדאין (הפלטפורמה שללא ספק עשתה דריסת רגל בכל מה שנוגע לקורות חיים בפרופיל האישי), מגדילים את ההסתברות למציאת העבודה החלומית ובו זמנית מקטינים את כמות האנרגיה הנדרשת מכם. כעת המעסיקים פונים אליכם ולא להיפך. קיומו של רזומה שמספר עליכם וזמין לכולם ישמש אתכם גם לטווח הארוך יותר. קשרים, כידוע, הם מילת מפתח בעולם העסקי ומחוצה לו. חשיפת הזהות, הכישורים והיכולות היצרתיות והטכניות שלכם יוכלו לסייע גם בהרחבת מעגל הקשרים העסקיים שלכם- ערך נלווה אטרקטיבי במיוחד.

תגובה 1:

  1. בתור עורכת וידיאו האם כדאי לי לוותר על קורות החיים ופשוט לשלוח למעסיק לינקים לעבודות שעשיתי? נשמע מעניין התהליך שמדובר עליו בפוסט. קורות חיים זה דבר כל כך משעמם וטריוויאלי ובאמת קשה שלא להבלע בתוך ערימות קורות החיים שנשלחות. השאלה מה לעשות בתור אדם שמתמחה בכמה תחומים? זאת אומרת אני גם עורכת וידיאו וגם מנסה למצוא עבודה בתור מתרגמת, וחשוב לי להבהיר לכל מעסיק שאני פונה אליו את שלל השברים בהם אני עוסקת. אז מה? להעמיס על המעסיק גם לינקים לעבודות וידיאו וגם לינקים למאמרים שתרגמתי? נראה לי קצת עמוס. שאלה קשה. אולי עדיף לחזור לקורות החיים הטריוויאלים?

    השבמחק