יום רביעי, 3 בפברואר 2010

כמה פעמים לשלוח את קורות החיים שלי? - דילמה

עידן הרשתות החברתיות שחילחל לעולמנו במהירות והפך להיות חלק ממשי מהיום יום שלנו, שינה את סדרי העולם בשליחת קורות חיים. אגלה לכם סוד, בעבר חברות השמה התהדרו במאגר קורות החיים שלהם, כמה הוא גדול, מפולח נכון ואיכותי. היום, כולם מבינים שזה כבר לא רלווונטי, כי מיד כל מגייס שמעוניין לגייס פונה לאינטרנט, מפרסם ומקבל קורות חיים. עם קצב הדברים שקורים היום, מי שיש לו מאגר כבר לא מספיק "לחתוך" אותו.
המשרה פורסמה ועכשיו מועמדים פוטנציאלים מתחילים לשלוח קורות חיים. שיטת "כל הקודם זוכה" היא השיטה שמתארת הכי טוב את המצב. "העבודה" שלכם המועמדים היא עבודה חשובה מאוד. לא סתם אומרים היום שזו עבודה לחפש עבודה. קודם כל אתם רוצים לדעת היכן יפורסמו המשרות האטרקטיביות עבורכם? בלוחות המודעות? באתרי חברות ההשמה? ברשתות החברתיות? בין הנטוורקינג שלכם? התשובה לטעמי היא בכולם.
העבודה היא לחטט בין כל האתרים בצורה שיטתית ולאתר את המשרות המתאימות ביותר. המלצה שלי - אין טעם לשלוח סתם קורות חיים. אם לא מצאתם משרה רלוונטית עבורכם, אז תמשיכו לחפש. אם עדיין לא מצאתם יכולות להיות לכך שתי סיבות: האחת אין כזו משרה והשנייה אין לכם מספיק מקורות חיפוש להגיע אליה. החוכמה היא כל הזמן להגדיל את המקורות בהם אתם יכולים למצוא את המשרה.
אותרה המשרה - כעת הקפידו להתאים את קורות החיים עד כמה שניתן לתיאור התפקיד ובהצלחה, שילחו את קורות החיים. עכשיו יכולים לקרות מספר אפשרויות: הראשונה, חזרו אליכם כי חשבו שקורות החיים שלכם מתאימים, השנייה, אתם מתאימים אך קורות החיים שלכם טבעו בים קורות החיים שהגיעו, השלישית, אתם חושבים שהם מתאימים אך הם לא. עברו להם מספר ימים ואפילו שבועות ועדיין המשרה ממשיכה להתפרסם, עכשיו אתם שואלים את עצמכם אם לשלוח שוב או שלא. העצה שלי - לשלוח שוב אך עם כמה מילים מקדימות במייל, שכבר שלחתם את קורות החיים לפני מספר שבועות וכי אתם מעבירים אותם שוב משום שישנה הלימה בין דרישות המשרה לניסיונכם. יתכן גם שמצאתם קשרים להגיע לאיש המפתח המחפש, זה תמיד יכול לעזור. אם לא יחזרו אליכם הפעם, שחררו. זה כבר לא יקרה.
ההערה הזו שאני ממליצה להוסיף מוכיחה כי אינכם עובדים כמו תוכים, וכי אתם יודעים למי אתם שולחים ולאיזו משרה.
אז כמה פעמים לשלוח את קורות החיים שלכם לאותו המקום? לא יותר מפעמים :-)

יפעת בר-און
yifat@giyus-isky.co.il לכל הערה או הארה

תגובה 1:

  1. אתר שימושי לשליחת קורות חיים לפי איזור מגורים, "עבודה קלה":
    http://www.easywork.co.il

    השבמחק