יום רביעי, 3 בפברואר 2010

לכל מי שהספיד את חברות ההשמה...

בראשית הפוסט אני מעוניינת להגדיר מהי חברת השמה. ההגדרה אינה מופיעה אמנם במילון אבן שושן, גם בויקיפדיה לא מצאתי אותה אבל משום מה אם תשאלו כל אדם שחיפש עבודה בחייו או שרק יצא ממסגרת לימודית ודרכו לעבודתו הראשונה - שמע כי יש דבר כזה "חברת השמה". לפני 40 שנה כשהוריי חיפשו עבודה, לא היו חברות השמה, והיום השוק, יטענו אנשים, רווי בחברות השמה, או אחרים יאמרו, יש מקום לכולם.
אז חזרה להגדרה - חברת השמה היא חברת שירותים המאפשרת לחבר בין בעל עסק המחפש עובדים לבין עובדים המחפשים עבודה. (ההגדרה היא פרי כתיבתי ועלי חלה האחריות הבלעדית לניסוחה). קשה לי לשים את האצבע ולומר כמה שנים פועלות בישראל חברות השמה אבל אני חושבת שאנו מדברים על סביבות 35 שנה. בשנה האחרונה, שהייתה שנת מיתון, שמעתי וקראתי בכל מיני פורומים כי חברות ההשמה מאבדות מחשיבותן. דווקא אני שרק אז התחלתי את דרכי העצמאית, יכולתי לחוש מעט לחץ, איך ייתכן שאני מקימה רשת גיוס עסקית פעילה בתחום הגיוס, ומנגד שומעת קולות שרומזים לי שאולי אחרתי את הרכבת.
העולם המודרני ידוע בכך שזמן שווה כסף ובכסף ניתן לקנות את הכל (כמעט -:)), קשה לי לחשוב על עולם עסקי שמוותר על חברות ההשמה שחוסכות לו זמן חיפוש יקר. תוסיפו על זה את העזרה והתמיכה שחברות השמה נותנות כאשר האירגון מחפש באופן דיסקרטי תפקיד ורק חברת השמה יכולה למצוא אותו. (כל פרסום מטעם החברה יסגיר את החיפוש).
לדבר אחד אני כן מסכימה, חברות ההשמה הגדולות והמסואבות לא יוכלו להמשיך ולפעול במתכונתם הנוכחית. וזאת למה? משום שהמעסיקים משתמשים בדרכי גיוס לגיטימיות כמו חבר מביא חבר, רשתות חברתיות ומאגר קיים, ועברו שינוי פנימי במערך הגיוס שלהם, והשתיתו דרכי איתור מועמדים חדשים, הם למעשה עובדות כמו חברת השמה. אבל עדיין אף אחד לא יכול לוותר על חברת השמה שנותנת פיתרון ממוקד. ופיתרון ממוקד יכולה לתת רק חברת השמה איכותית וקטנה בגודלה. זו הסיבה שגיוס עסקי עובדת הרבה מאוד עם סטארטאפים וכאשר גיוס עסקי עובדת עם חברות בינוניות ומעלה, אנו מגייסים רק את המשרות שהארגון לא מצליח לתת להן פיתרון אמיתי. חברות כאלו בוחרות לעבוד איתנו כי הן יודעות שלא יקבלו מאסת קורות חיים, או לחילופין הן יודעות כי במשרות הבכירות לנו יש את הקשרים להביא להם את המועמד הראוי והם גם יודעות שבמשרות דיסקרטיות, אנו נדע לשמור על פרטיותן.
אז אל תספידו כל כך מהר את חברות ההשמה שבאות לתת שירות איכותי יותר ללקוחותיה ואתם המועמדים רק מרוויחים מכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה