יום רביעי, 3 בפברואר 2010

מה הוא חיפוש ממוקד?

הפעם אני רוצה לחשוף אתכם מעט לסודות המקצוע. למי מכם שגייס עבור עצמו עובדים, יודע בודאי שאין טוב יודע מה הוא מחפש ממי שמחפש? אבל הבעיה היא שכשאנו רוצים כמנהלים להתחיל ולגייס עובדים אנחנו מגלים שאין לנו זמן. וכאן נכנס "הגיוס הממוקד" שאומר למעשה, אני יודע בדיוק מה אני מחפש, מאיזו חברה אני מחפש, איזה ניסיון עבר יש לו, ומה הוא ידרש לעשות בעתיד. אני יודע איזה טיפוס אני מחפש, והאמת, שאין לי זמן לראות יותר מידי אנשים. כמגייסת עבור לקוחותיי אני מנסה לאתר עבורם את המועמדים מהחברות הספציפיות שהלקוח מציג לי. לשמחתי היום עם הרשתות החברתיות קל לפנות למועמדים על פי החברות שהם הגיעו מהן. זה לא פשוט, כי לא תמיד אותם מעומדים מחפשים עבודה, אבל אם איתרתי מועמד שכזה על פי דרישות הלקוח אז יהיה הרבה יותר קל לשווק אותו. מה זה דורש מכם המועמדים? להיות פעילים ברשתות החברתיות, לעדכן את הפרופיל שלכם ולחכות שיצודו אתכם. ברור שלא רק זה, ברוד שעליכם לאתר בעצמכם את המשרות שנמצאות שם בחוץ, אבל לאחר שראיתם משרה שברור לחלוטין לאיזה חברה מחפשים, תבליטו בקורות החיים שלכם את הערך המוסף שלכם עבור הלקוח. למשל אם ארגון שהוא חברת אינטרנט עם הרבה שרתים ופעילות סביב השעון, מחפש איש סיסטם או איש IT בכיר, ברור שהוא יגייס רק מי שהגיע מחברת אינטרנט עם פעילות סביב השעון.
חברות ההשמה "מוכרות" ללקוחות שירות של "גיוס ממוקד" ומצפות ממועמדיה לעזור בכך שימקדו את הניסיון המקצועי כמה שניתן לארגון, לניסיון, לדרישות, ולאופי החברה. תחשבו על עצמכם כשגייסתם, לא הייתם רוצים שיגיע כבר עובד מן המוכן?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה