יום ראשון, 14 בפברואר 2010

Relocation

בפעם הראשונה שגייסתי תפקיד ל- Relocation ממש התרגשתי. התרגשתי עבור אותו אדם שמשנה את מקום מגוריו, עובר מעבר לים, מרחיב את אופקיו, צובר חוויות. במהלך הקריירה, יצא לי לעשות הרבה פעמים גיוסי "Relocation" ואפילו גייסתי למקומות אקזוטים כמו קוסטה ריקה ואנטיגואה שבקרבים. בפוסט זה רציתי לתאר לכם 3 סוגים של Relocation.
הראשון - עובד שעובד בחברת גדולה כמו קומברס, נייס, אפלייד מטיראלס, אורבוטק, והחברה מציעה לו לעבור למדינה אחרת ולהמשיך ולעבוד באותו תפקיד או בתפקיד דומה. כשעובד נתקל בהצעה שכזו ברור שהחברה תעשה הכל על מנת לייצר פלטפורמת מעבר נוחה ובעיקר מתגמלת. מכאן נולד המושג "חבילה". עובדים כאלו זוכים לחבילת הטבות הכוללת סכום שיספיק להשכרת בית, רכישת רכב / ליסינג, משכורת יפה שניתן לחסוך ממנה, ביטוחי בריאות ומכאן הגבול הוא השמיים: מענק Relocation, תשלום עבור גנים / בתי ספר לילדים, טיסות לארץ, ימי חופשה רבים ועוד.
השני - חברה בחו"ל אשר מחליטה לחפש דווקא עובד ישראלי. במצב כזה "החבילה" כבר פחות גדולה ומורחבת. כאן "מוכרים" למועמדים חלום ופונים לאותם המועמדים שמחפשים תפקיד בחו"ל. כאלה בדרך כלל ירצו לעשות את המעבר משום שהחברה מסדרת להם ויזת עבודה וכנראה שלבד היה להם קשה לקבל ויזה. במצב כזה הכל תלוי בחברה עצמה וביכולת שלה לשלם הטבות.
השלישי - המשרה נפתחת גם למועמד ישראלי אבל גם למועמד מקומי והטוב מבינהם יתקבל. במצב כזה לרוב מה שהמועמד הישראלי מקבל זה כמעט רק ויזת עבודה.
כמי שגייסה בשלושת הואריציות, אני יכולה לומר שלא מספיק רק להתאים לדרישות התפקיד, יש הרבה יותר נסיבות וסיבות שצריך לקחת בחשבון על מנת שתתבצעה התאמה מושלמת בין המועמד לתפקיד. כמגייסת התפקיד שלי הוא לראות את כל התמונה ולקחת בחשבון פרטים רבים שאמורים להתאים לדרישות הלקוח. מניסיוני, אסור שיהיו הפתעות. אם הלקוח מגדיר למשל מראש שהוא מעוניין במועמד שמגיע "בתנאי רווק", אז עלי להבהיר למועמד שכך יהיה הדבר ואסור להוציא כמו שפן מן הכובע, לקראת סוף התהליך, בת זוג רלוונטית, ולהתנות בכך שאם היא לא תצטרף אז העובד לא יוכל לנסוע... עלי כמגייסת לבדוק עם הלקוח מה הן כוונותיו האמיתיות בגיוס מסוג זה ומה הוא מתכוון לתת לעובד, ומנגד ללמוד את המצב של המועמד על מנת להקטין מצבים בהם יתגלו מהמורות או שמא התחרטויות. בכגיוס עסקי ניתן למצוא מספר תפקידי Relocation ובכל מקרה מומלץ לפנות אלי עם קורות חיים ובארץ היעד, ולצפות שנפנה אליך עם המשרה המתאימה. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה