יום שלישי, 16 בפברואר 2010

סטארט-אפ

זה לא סוד שישראל היא פלטפורמה שמצמיחה חברות סטארט אפ רבות, אנו למעשה אחת המדינות המובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיה. אך כדי שטכנולוגיה תצמח, הרבה פעמים היא תתחיל מסטארט אפ. ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בפיתוחים חדשניים בתחום האינטרנט, וזה כיף גדול לגייס בסביבה שכזו.
היום ביקרתי אצל אחד מלקוחותינו שנקרא סטארט אפ, מעניין היה לשמוע כיצד החל לפעול מהמרתף של אחד מבתי היזמים, עד אשר עבר למשרדים נוחים. תענוג גדול הוא עבורנו לגייס לחברות עוד בשלב קרימת העור והגידים ולדעת שהעובדים שאנו עוזרים להם לגייס, ימשיכו ויהפכו את החלום למציאות. לא קל להיות יזם טכנולוגי, כאשר ידוע שאחת מכל 12 חברות אינה שורדת את השנה הראשונה, אבל כשפונות אלינו חברות שכבר עברו את שנת המבחן הראשונה ועדיין המוצר שלהם אינו מוצר "אלפא", אז התחושה היא תחושת "ציונות".
גיוס עסקי מתמחה בגיוס לסביבת עבודה שהיא סטארט אפ, כבר בראיון הראשוני בו אנו מאפיינים את המועמדים אנו מבקשים להבין מאין המועמד הגיע ולאן פניו. בחלק מהמקרים מועמדים יהיו "מאוכזבי סטארט אפ" ועל כן יבקשו לעבוד בארגון מבוסס ויציב יותר, בחלק מהמקרים הם "ייחלו" בחיידק הסטארט אפ ויבקשו לעבוד רק בכזה. מה שחשוב הוא שאנו המראיינים בגיוס עסקי, נדע בדיוק להתאים עבור המועמד לא רק את הטכנולוגיות המתאימות אלא גם את סביבת העבודה. ואתם המועמדים נדרשים בינכם לבין עצמכם לדעת בדיוק מה מתאים לכם ומה אתם מחפשים כאשר אתם מחפשים עבודה, כי אינכם רוצים למצוא את עצמכם עובדים בסביבה ארגונית שאינה מתאימה לאופי ולמבנה האישיות שלכם. תחשבו על זה, זה בדיוק כמו לצאת עם בחורה לא מתאימה לאורך זמן, ולחשוב שהיא תשתנה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה