יום שני, 4 באוקטובר 2010

יחס מביש

הרגשתי צורך אמיתי לשתף את המועמדים שקוראים את הבלוג שלי בחוויה יוצאת דופן שעברה עלי בימים האחרונים, האמת שהתלבטתי ביני לבין עצמי אם לחשוף את הסיפור אבל החלטתי שכן וברגע שפייסבוק יחזירו את החשבון שלי אני אפיץ את הבלוג הזה כדי שכמה שיותר אנשים יקראו אותו.
מאז שנת 1994 ולייתר דיוק מתחילת 1994 אני מלווה אנשים בחיפוש עבודתם, בכך אני רואה ייתרון גדול, כי ככל שיש לך יותר ניסיון בתהליכי חיפוש העבודה וככל שיש לך יותר מידע על השוק, כך קל לך לייעץ ולעזור לאנשים. לשמחתי עזרתי להרבה מאוד אנשים למצוא מקום עבודה ומיותר לציין שזהו סיפוק גדול. לא פעם מצאתי עבודה ואז המועמד או המועמדת גם מצא את בחיר ליבם במקום זה וכך יצא שהוקמה משפחה בישראל כתובצאה מכך.
אני יכולה לספור על יד אחת את מספר הפעמים בהם אנשים בחרו להתנהג באופן מוזר כשאחת מהם כלל לא הייתה בייבשת זו. אני זוכרת עד היום שנדהמתי כאשר מצאתי עבודה לבחור אמריקאי בארה"ב ובמקום להגיע בבוקר שנקבע למקום העבודה אליו הוא גם אמור היה לעשות רילוקיישן ממדינה פנימית אחרת, הוא פשוט בחר שלא להופיע. אתם רק יכולים לתאר לעצמכם איזו בושה אחזה בי כשגיליתי את זה ביחד עם הלקוח שלי. אני גם לא אשכח שצלצלתי אליו על מנת להבין היכן הוא ומדוע עוד לא הגיע למקום העבודה והוא פשוט אמר לי שהוא שכח להודיע לי שהוא לא מגיע, וכך גם ללקוח שלי ומיד טרק את הטלפון על מנת לא להתמודד.
גם היום חוויתי חוויה דומה. אבל שמתאימה לשוק הקטן שלנו. המועמד לא הגיע לראיון עימי וכשהתקשרתי הוא פשוט טרק לי את הטלפון והשאיר אותי המומה. אמנם עוד לא הגענו לשלב שהוא צריך להתייצב למקום עבודה אלא רק לראיון ורק עם מנהלת גיוס חיצונית, אבל עדיין...
הסיפור יותר מורכב למעשה. מדובר במועמד שגילו מעל 60. לצערי הרב לקוחותיי בהייטק הרבה פעמים דוחים מועמדים בגילאים כאלו משום שהם חוששים שלא ישלבו חברתית בצוותים. ללא הסבר אמיתי הם פשוט בוחרים שלא לזמן אותם. זו הסיבה שבחרתי להיפגש איתו, על מנת להכירו באופן אישי ולאפשר לי לתאר ללקוחותיי במי הדברים אמורים. כשהמועמד התקשר אלי לפני החג בקשר לאחת המשרות שפירסמתי, שאלתי אותו אם הוא נתקל בבעיה כתוצאה מהגיל, לצערי הרב הוא נפגע עד עמקי נשמתו החל לתקוף אותי, כשהוא שוכח שהמטרה של שנינו היא אותה המטרה. הצעתי להיפגש והוא מיד נענה, קבענו יום, מיד לאחר החג, ושעה, וידאתי שהוא אכן מגיע, נתתי לו את מספר הטלפון שלי למקרה שיבטל, הגעתי למקום בזמן. המתנתי רבע שעה והתקשרתי אליו. כשהתקשרתי הוא מיד ענה, וכשאמרתי לו שזו אני ושאני ממתינה, הוא מיד אמר, אהה...זה כבר לא אקטואלי. שאלתי אותו מדוע לא הודיע לי? אז הוא אמר שזה בגלל שעשיתי טעות שדיברתי איתו על אלמנט הגיל...שאלתי אותו אם הוא מעניש אותי? ומיד הוא טרק לי את הטלפון....
אין לי ספק שלא אני ולא הוא נשנה סידרי עולם, ואין לי ספק שהוא כעס עלי שלא בגללי אלא בגלל הקושי שהוא חווה בחיפוש העבודה וצערי עימו. אך לתת לי להגיע למקום המפגש מבלי להודיע לי ולטרוק לי את הטלפון...זה כבר סיפור אחר.
קשה לי לתת צ'אנס נוסף לבנאדם הזה, וכנראה שנושא יחסי האנוש שלו אינם טובים בכל מקרה,
יצאתי מזועזעת מהיחס המביש ומחוסר היכולת שלו לבטל בצורה הוגנת את הפגישה בכל מקרה מאחלת לו בהצלחה.
מה דעתכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה