יום שבת, 21 באוגוסט 2010

מסתבר שגם בארצות הברית של אמריקה מחפשים עבודה באופן דומה


כשאחותי עידית המתגוררת בניו יורק התקשרה אלי לפני חודש להתייעץ לגבי חיפוש עבודה, הבנתי שחיפוש העבודה בארצות הברית כלל לא שונה ממה שאנו למדנו להכיר כאן בשנים האחרונות. בשנת 1998 נסעתי לגור בארצות הברית וזכיתי לעבוד בחברת השמה אמריקאית בשם http://www.softwarejob.com/ שישבה בזמנו בעיירה ציורית בשם Amherst במאסצ'וסטס. כל תהליך הגיוס שלמדתי להכירו אז, היה שונה מתהליך הגיוס שהיה מוכר לי מישראל. בשנת 1998 כבר היה לי ניסיון של כמעט 5 שנים בגיוס בארץ, כך שיכולתי להשוות. כשחזרתי לישראל, בשנת 2000, והשתתתי את הסלוגן Networking your way to a new job בחברת ההשמה בה עבדתי, נושא ה Networking לא היה שגור בפי מחפש העבודה כפי שהוא היום, כשברור לכל מחפש שבלי ה- Networking שלו יהיה לו קשה להגיע למשרות אטרקטיביות.
אחותי ובעלה הם בעלי חברת Support בתחום המיחשוב הנקראת http://www.newyorkcomputerhelp.com/ ולאחר שהתמחתה בשיווק On-line ובכל מה שקשור ל- PPC ו- SEO, והביאה את האתר שלהם למקום ראשון בגוגל לכל מי שמחפש עזרה במחשבים במנהטן, היא החליטה שברצונה להרחיב את אופקיה ולעבור לאתגר הבא. בשלב זה היא הפכה למעשה למחפשת עבודה בפעם הראשונה לאחר שסיימה את ה- BSc שלה במדעי המחשב משנת 2003.
כשאחותי התקשרה אלי ואמרה לי שהיא תשמח לעזרתי על מנת להדריכה כיצד לחפש עבודה, קצת הופתעתי, אמנם אני מתמחה בגיוס בתחום ההייטק פה בישראל, אבל עדיין...כבוד הוא לי. אז נתתי לה בדיוק את אותן העצות שאני נותנת למחפש העבודה בהייטק פה בישראל:

1. הקימי לעצמך פרופיל ברשתות המובילות - לאחרונה התוודעתי גם ל- XING.COM ו- ZIKI.COM ו- PLAXO.COM וכמובן Linkedin.com

2. הכיני קורות חיים בהתאם למשרות אליהן את רוצה להציג מועמדות. לצורך כך תגלשי בלוחות המודעות הגדולים כמו Monster.com ו Dice.com , קראי את המשרות שעליהן את יכולה להגיש מועמדות והשתמשי בכותרת ובמלל המופיעות בהן, ושלבי אותן בקורות החיים. לאחר מכן, כל פעם לפני שאת שולחת תבצעי מחדש את כיוונון קורות החיים.

3. העלי את קורות החיים שלך על לוחות המודעות, זאת בהנחה שאינך מחפשת בדיסקרטיות -:) ושוחחת על העניין עם שותפך לחברה, בעלך. (מי שמכיר את עידית וגו' יודע שאין חשש שכזה -:)). במקביל שלחי את קורות החיים למשרות שראית כי יכולות להיות רלוונטיות לניסיונך.
4. שלחי מייל לכל החברים שלך והקולגות שלך בתחום עם קורות החיים שלך וספרי להם שאת מחפשת עבודה. דרך אגב את השלב הזה ניתן לעשות לפני שפונים ללוחות המודעות, ואחרי שכתבת קורות חיים באופן שמושלם בעיניך. ניתן גם לבקש חוות דעת מהחברים. כל זה כמובן במידה ולא מחפשים בדיסקרטיות. חיפוש בדיסקרטיות ידרוש הפצת קורות חיים באופן מפוקח יותר.
5. עכשיו את מוזמנת להמתין. כמובן כל יום לבקר בלוחות המודעות וגם להרחיב את החיפוש ללוחות ואתרים נוספים.
6. כשהטלפונים מתחילים להגיע נסי במיידי להבין אם מדובר בחברת השמה או בחברה המחפשת להעסיקך באופן ישיר.
7. תמיד השמעי זמינה ומזמינה לשיחה, רק אם ממש אינך יכולה לדבר תבקשי לקבוע זמן שיהיה נוח לשינכם.

8. לראיון הטלפוני השפעה קריטית על תחילת התהליך. יש לקחת אותו ברצינות המירבית.
9. האכזבה הראשונה של אחותי הייתה שהיא מצאה את עצמה נפסלת למועמדות לתפקיד על דברים שבעיניה היו מאוד שוליים. זו הייתה הנקודה שהבנתי כי המיקוד והאיכות הנדרשים היום בישראל במציאת המועמד המתאים ביותר, שהיא תוצאה של שוק של מעסיקים, כמו שקיים בארה"ב, ובנוסף שפע המועמדים המתמודדים על כל תפקיד, מאלצים את המגייס לחסוך בזמן, לומר למועמד ישירות כי הוא אינו המועמד אותו מחפשים, ושנשתמע בעתיד.

המסקנה שלי הייתה בעקבות הליווי שאני מלווה את אחותי מארצות הברית בחיפוש עבודה, שהיום יישרנו קו עם היבשת הגדולה. אם בשנת 1998 הרגשתי שהגעתי לחזית הטכנולוגיה בחיפוש עבודה, הרי היום כשאני יושבת בישראל, אני יכולה לייעץ לאמריקאית כיצד לחפש עבודה ולהרגיש כאילו אני מייעצת פה בתל-אביב...
בהצלחה בחיפוש האתגר הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה