יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

מועמד פאסיבי או מועמד אקטיבי? איזה מן מועמד אתה?

לא קל לחפש עבודה, את זה כולנו יודעים. לא פעם כשאנו מחפשים עבודה אנו שולחים קוות חיים למקומות רבים ולא תמיד מקבלים תגובה, או יותר נכון לומר, לעיתים רחוקות אנו מקבלים תשובה. נכון שבאתר גיוס עסקי ישנו אזור אישי לכל מועמד וכך ניתן לעקוב אחר התהליך אבל עדיין, בסופו של דבר מי שעומד מאחורי נתינת הסטטוס היא מגייסת והיא אדם שכמותך, ששיקול הדעת שלה יכול אולי להיות מוטעה.
הרבה פעמים מועמדים אומרים לי, לא נעים לי להתקשר ולהציק. האם זה נכון? חשוב לי להגיד את דעתי האישית, וזאת לאחר 17 שנה של ניסיון בתחום הגיוס. מומלץ להיות מועמד אקטיבי. מועמד שעוקב אחר התהליך שלו, יודע לאן הוא שלח את קורות החיים שלו ואם אתה חושב לנכון שהפנת את קורות החיים שלך למשרה שאליה אתה משוכנע כי אתה מתאים וקיבלת תשוב שלילית, תשאל מדוע. תנסה לברר בשיחה טלפונית או במייל. אין לי ספק שלאחר שיחה עם מי שאחראי על ניתוב הקורות חיים ליעד הנכון, תבין מדוע נידחת או מקסימום זה יצליח, ותוכל להפנות את תשומת לב המגייסת לקורות החיים שלך שיכולים להיות מאוד רלוונטים לתפקיד. כך שניכם תרוויחו מזה. אז הטיפ שלי להיות הוא להיות יותר אקטיבי מפאסיבי, תדעו שזה עובד.
בהצלחה,
יפעת בר-און - מומחית לתחום גיוס בהייטק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה