יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

סיפור שכך היה - פרופיל בלינקדין

אומרים שאם אתה לא נמצא שם אתה לא קיים, אומרים גם שאם אין לך מעל 100 אנשי קשר, אתה לא נחשב, ואומרים שהפרופיל שלך בלינקדין הוא מאוד חשוב כי מסתכלים עליו. אז אומרים...אבל חשוב לי לספר לכם את הסיפור הבא כדי שתדעו עד כמה זה חשוב.
אחד מלקוחותיי המובילים מחפש מזה זמן רב מנתח מערכות. לדעתי כבר מעל 3 חודשים. אני באופן אישי הפניתי למשרה הזו מעל 5 מועמדים רלוונטים כאשר שניים מהם הגיעו לשלבים מתקדמים אך מסיבות לא עקרוניות (בעיני) נפסלו. לפני שבועיים מנהלת הגיוס התקשרה אלי כשהיא מאוד לחוצה ושאלה אותי האם אני יודעת אם מועמד מהעבר שהם "נזכרו" בו, עוד פנוי? לאחר מספר שעות חזרתי אליה עם הודעה כי הוא אכן פנוי. מיד קבעו איתו ראיון נוסף. להזכירכם, היה בידיהם קורות חיים מלפני 3 חודשים. בנתיים - המועמד נכנס מספר פעמים לפרופיל שלו בלינקדין והחליט לשנות שם ולהוסיף אינפורמציה, כשהוא לא מודע לכך שמי שיש בידיו את קורות החיים שלו עשוי להשוות. פה נכנסת השאלה - האם אסור לשנות את פרופיל הלינקדין בשעה שקורות החיים שלי נמצאים בחוץ?
בסופו של דבר המועמד שלי שנקרא מן העבר הגיע לשני ראיונות נוספים אשר עברו בהצלחה, אפילו נלקחו ממנו ממליצים, אבל הוא קיבל תשובה שלילית - נאמר לו כי נמצא מועמד ראוי יותר. כמי שבקשר טוב עם הלקוח, קיבלתי תשובה אחרת - "הסתכלנו בפרופיל הלינקדין שלו וראינו שישנם מקומום עבודה שלא הופיעו בקורות החיים". תהיתי האם על זה ניתן לפסול מועמד? אז אם אביע את דעתי המקצועית יש לי בעיה אחת עקרונית, מדוע החברה לא אימתה את הנתונים אל מול המועמד ושאלה אותו הכיצד? בהחלט יש מצב שהוא היה מסביר להם שמדובר בפרוייקט קטן שעשה על הדרך, או לחילופין היה מסביר שמבחינתו הפרופיל בלינקדין הוא פרופיל שאמור להיות מפורט יותר - ולכולנו יש "עיגולי פינות" בקורות החיים. אבל החברה הזו בחרה שלא וגם דרשה ממני שלא אומר לו את הסיבה לפסילתו כמועמד - הרי זו לא באמת סיבה מקצועית :( ואני חשבתי שהוא כן צריך ללמוד מהסיפור....מה דעתכם?

2 תגובות:

  1. מממ...מעניין, יפה שהעלת. תקלה מאד קטנה ונישתית אך הרת גורל עבור המועמד. מן הסתם היא נובעת מבורות המגייס בהבנת המדיום. עם זאת, מאחר ואננו יכולים לחנך את המגייסים (אפשר אך, זה יקח זמן רב)נאלץ להתאים עצמינו אליהם. סיטואציה זו זהה בעיני למצב בו מועמד שלח לחברה קורות חיים לפני שנה ואלו נשמרו במאגר החברה וכעת הוא מציג פורמט "משופצר". מגייס החברה מן הסתם יראה לפניו שתי גרסאות, לאיזו יאמין?
    פתרון למחפש עבודה:
    1. לכתוב בחשבון הלינקדאין בסעיף SUMMERY "לקבלת קורות חיים מלאים נא לפנות למייל.."
    2.לציין בקורות החיים הנשלחים לחברה את הלינק לפרופיל הלינקדאין ולכתוב ליד: "לקורות חיים ייצוגיים ברשת....". המילה ייצוגי מרמזת על כך שזו גרסה מותאמת.
    גילה גדעון
    http://www.gilagideon.co.il/?p=1506

    השבמחק