יום שני, 22 בנובמבר 2010

מה בין אנרגיה חיובית למציאת עבודה


נכון שכבר הרבה שנים אנשים התרגלו שבתחום ההייטק מחפשים עבודה בממוצע כל שנה וחצי, אבל עדיין, יסכימו איתי כולם, זה לא תענוג גדול. לא כיף לחפש עבודה. מדובר בזמן יקר, צריך למכור את עצמנו, להיות תמיד חיוביים ותמיד בעלי אנרגיה טובה. לעבור ראיונות מקצועיים בהצלחה, להרשים מנהלות משאבי אנוש שלא פעם צעירות וחסרות בגרות או ניסיון, להרשים ראש צוות זה או אחר ובקיצור להיות תלויים באנשים אחרים.
ישנם דברים שבאמת לא תלויים בנו אבל בהחלט ישנם דברים שכן תלויים בנו. האנרגיה שאנו משדרים. אף אחד לא ירצה שבסביבת העבודה שלו יעבוד מישהו שהוא חסר ביטחון עצמי באופן קיצוני, או שהוא עצבני, או שהוא קופצני מידי. ניתן מן הסתם להמשיך את הרשימה הזו עוד הרבה. כל אחד חייב לדעת מה הוא משקף בראיון עבודה. האם הוא משקף נועם? או שמא הוא משקף לעומד מולו לחץ? האם הוא משקף עצבנות או שמא הוא מקרין רוגע? ישנם אנשים שאני מראיינת שאינם יודעים כלל למשל שהם מקרינים אנרגיה שלילית. מה זה אנרגיה שלילית? קשה להסביר במילים, אבל זוהי נוכחות לא נעימה שמשדר הצד השני. אין זה קשור לריח או טעם בלבוש (למרות שזה יכול להיות סימן אזהרה ראשון), וזה גם לא קשור לצורת ההתבטאות באופן ישיר. ישנם אנשים שמשדרים אנרגיה שלילית, יחד עם זאת הבשורה הטובה בעניין שזה ניתן לשיפור.

אז אם קיבלת פידבק במילים או באופן לא פורמאלי ששידרת "הרחקה" במקום "קירבה", זה המקום לשפר את מעמדך.

חייבת להודות שזה אינו במטה של קסם אבל באימון אישי חד פעמי בו ישקף לך הצד שממול את מה אתה משדר, ויציע לך אלטרנטיבות, תפקידך יהיה להפנים ובכך לשפר. לא סתם יצא המשפט "הכל מתחיל מבפנים" - עליך להבין מה המניע לתחושות השליליות שבקירבך אותן צריך למגר. על קצה המזלג - זה יכול להיות תיסכול מתקופה ארוכה של חיפוש, או תיסכול כתוצאה מפיטורין כואבים, או סתם חולשת אופי. כל אלה ועוד יכולים להפריע לך בחיפוש העבודה הבאה.

אז קח את עצמך בידים ושפר את האנרגיה שאתה מקרין, זה בהחלט יכול לעזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה