יום חמישי, 9 בדצמבר 2010

המעבר מחברות On Line לחברות Off Line

אין ספק שהפייסבוק שינה את העולם, אבל יותר מזה, אפילו התקשורת המסורתית קרי טלויזיה ורדיו, לא מפסיקות לדבר על הפייסבוק. אפילו סבתא שלי שתחיה שמעה כבר על הפייסבוק. לא בטוח שהיא יודעת מה זה בדיוק אבל היא שמעה על זה. אז אם היא שמעה על זה, כל בעל חברה באשר הוא שמע על הפייסבוק גם כן. לא סתם בשנה וחצי האחרונות אנחנו עדים יותר ויותר למשרות בחברות שאינן חברות אינטרנט, המחפשות אנשי שיווק On line.
זה הפך להיות כמו שרפה בשדה קוצים, כולם נוהרים לאינטרנט. כולם מבינים שאם לא ישווקו את המילים הנכונות, קרי
SEO ו- PPC, אנשים שמחפשים בגוגל לא יגיעו אליהם. כולם גם מבינים שאם לא יפעלו ברשתות החברתיות הם יפספסו קהל משמעותי.

"גיוס עסקי" שחרטה על דיגלה לעבוד בתחום ה- Web & Mobile ומתמחה בגיוס אנשי שיווק On Line . מתוקף כך אנחנו מטפלים במשרות של אנשי שיווק On Line בכל מיני חברות. במאמר זה אני רוצה להפנות את תשומת ליבכם לנקודות מעניינות שקורות דווקא שיוצאים מחברת שיווק On Line ועוברים לחברה שהיא Off Line.

למה הדבר דומה? הדבר דומה לחברות ייעוץ רו"ח שאחרי מספר שנים יוצאים ממנה אנשי הייעוץ ונכנסים לארגון ומשמשים כאנשי כספים. או הדבר דומה לרכזת גיוס בחברת השמה שיוצאת לחברה חיצונית ומשמשת עבורה אחראית גיוס מבית.

כשאני אומרת חברת On Line אני מתכוונת לחברה העוסקת אך ורק בשיווק בתוך האינטרנט. לחברות הפירסום הגדולות יש מחלקות העוסקות בזה, כמו כן ישנן חברות הנותנות שירותי שיווק On Line ומחזיקות לצורך כך אנשים המתמחים בתחום. כאשר עובדים אלו מגיעים לתיקרת הזכוכית הם יוצאים אל השוק הגדול.

לצערי הרב ניתקלתי לאחרונה במועמדים שסיפרו לי כי "נכוו" מהמעבר הזה, ודווקא כשרצו להיכנס לחברה שאינה On Line על מנת לקדם אותה באינטרנט, למרות שגויסו לכך, מצאו עצמם עומדים מול קירות. הרבה פעמים בחברות כאלו ישנו מנהל שיווק ותיק שבמקרה הטוב מכיר אינטרנט ובמקרה הפחות טוב נרתע ממנו. כרטיס אישי בפייסבוק זוהי שאיפה בלבד ולא דבר שנעשה. ואז מגיע העובד הטרי שיצא לא מכבר מחברת On Line שמכיר את עלויות הפירסום, את "העבודה השחורה" שיש לעשות על מנת לקדם מילים בגוגל, את העובדה שלעיתים יש תוצאות מהירות אך לעיתים כלל לא, את העובדה שיש צורך לייצר תשתית משמעותית לפני שיוצאים לדרך. אותו עובד ניקרא לאחר 3 חודשים לתת דין וחשבון והנה, מנהל השיווק שמעליו, אשר אינו מבין ולו דבר בתחום האינטרנט אך הוא הותיק בחברה, ויש לו טענות. אכן מצב לא נעים.
עולם ה-
Off line לטעמי לא מקבל בזרועות פתוחות את אנשי ה On Line ובכך הוא מפסיד. מחקרים כבר מראים שמאות אלפי השקלים המושקעים בפירסום בעיתונים המובילים אינם מצליחים להביא לקוחות כמו שהאינטרנט מביא וממשיך להביא כל יום. מנהלי השיווק חוששים לשנות את המצב משום שחוששים לכיסאם.

העתה שלי היום שאם כבר החלטת לעשות מעבר שכזה, תדאג מראש לעשות תיאום ציפיות, להגדיר יעדים ולבדוק שיש נכונות ופתיחות אמיתית להיכנס לעולם הזה. תגדיר לבעלים החדשים שלך לפני שאתה מתחיל מה אתה מתכוון לעשות, תשמיע באוזניו מספרים, שיבין במה זה כרוך. זה לא מתחיל ונגמר רק במשכורת שלך אלא עליך להוציא כסף על מנת להביא תפוקה.

ולסיום – לטעמי הדבר הבא יהיה להפוך את אנשי ה- On Line בעולם ה- Off line ליחדת רווח והפסד. כלומר מהתקציב שיקבל העובד הוא יצטרך להוכיח כמה לקוחות הביא לחברה ובכך להוכיח את מקומו.

הרבה בהצלחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה