יום שני, 17 בינואר 2011

בדיקת ממליצים


מקובל מאוד לבקש ממחפש עבודה בדיקת ממליצים כלומר לבקש מהמועמד לספק לארגון בו הוא מתמודד על תפקיד ממליצים ממקומות עבודה קודמים. מעסיקים השכילו להבין שראיון עומק שעושים לממליץ בסופו של דבר יציף נקודות חולשה ונקודות חוזק. החכמה היא באמת להקדיש זמן משמעותי לשיחה עימם שתאפשר להם להגיד את כל שהתכוונו.
בשנותיי המקצועיות כמגייסת נתקלתי בכל מיני סיטואציות מול ממליצים. אפילו פעם אחד ממליץ אמר לי ללא בושה "אני לא מבין למה הוא נתן אותי כממליץ, אני בכלל לא רוצה להמליץ עליו"...מיותר לציין שנשארתי המומה.
אמנם מתן שמות הממליצים היא בידי מחפש העבודה, אבל לא פעם אני נתקלת בלקוחות שבודקים המלצות מאחורי הגב של המועמדים ובכך מרגישים כי השיגו אינפורמציה יותר אמינה. חשוב לדעת שזה פגיעה בזכויות הפרט ויש לעשות זאת בצורה מאוד זהירה - אני אישית נגד זה.
נושא נוסף המקופל מאחורי עניין בדיקת הממליצים הוא "יד לוחצת יד", דהיינו בוא אני אמליץ עליך ואתה תמליץ עליי. כאן על הממליץ לדעת שעליו להיות מאוד כנה עם עצמו, כי אם למרות הכל הוא נותן המלצה שקרית, בסופו של דבר זה יזכר כנגדו.

נקודה נוספת היא היכולת לתת ממליץ פיקטיבי ולשתף פעולה עם חבר, רוב ההמלצות נעשות בטלפון ולא ניתן לדעת אם האדם איתו דיברנו הוא באמת הבנאדם.
דבר אחד יש לי לומר - לא משנה מה אשמע כבודקת ממליצים, לא משנה מה אחליט בעקבות זה, בסופו של דבר הדבר הנכון ביותר הוא העבודה בשטח, ואם מדובר במועמד לא ראוי, "שחקן" זה יתגלה במוקדם או במאוחר. אם לא "נשרפת" כמועמד עכשיו, זה יקרה במקום העבודה הבא, אז במקום לברוח מהבעיות שעלו במקום העבודה הקודם, חשוב מאוד שקודם כל תפתור אותן.
מה דעתכם על הנושא?

3 תגובות:

  1. אחת הבעיות הגדולות עבור הרבה אנשים הנמצאים בתהליך חיפוש עבודה הוא דווקא רשימת הממליצים. יש משרות מסויימות(לדוג' חברות הייטק קטנות אשר לאחר זמן מה מרגישים שמיציתם ועוזבים) אשר הבוס בהן לאו דווקא ישמח לתת המלצה, לא כי העובד היה רע אלא כי הבוס עצמו צעיר ולא מקצועי מספיק וכו' וכו'

    השבמחק
  2. עיעכיכיכי

    השבמחק