יום שני, 10 בינואר 2011

יחסים אישיים


עוד משחר ילדותי למדתי שיחסים הם הבסיס להכל. בגן הילדים הבנתי שהילד החזק משחק בצעצועים הכי יפים, בבית הספר היסודי התלמידים הטובים גם מובילים חברתית ובבית הספר התיכון אלו הם "המגניבים" שקובעים את הטון החברתי. בצבא אחרי שעוברים את תקופת ההסתגלות ומוציאם את החברים החדשים מתחילים להבין שבידנו הבחירה עם מי אנו רוצים לחלוק יחסים ועם מי לא...בקיצור מכאן ברור לנו שבכל מסגרת חברתית באשר היא "נרכוש" חברים. חלק מהחברים ימשיכו איתנו לשנים רבות וחלק יתחלפו במהלך הדרך ויבואו חדשים. חשוב להכיר איזה מן אדם אני וכיצד אני שומר קשרים.
אפשר לכתוב על סוגים שונים של מערכות יחסים כמו מערכות יחסים ארוכות טווח, עמוקות וחשובות, מערכות יחסים קלילות, מערכות יחסים "נצלניות" ועוד...בסופו של דבר למדתי שאיך שאני מתייחסת לאנשים כך יתייחסו אלי. אם אני מחשיבה מערכת יחסים כדבר מהותי וחשוב, וחברות היא ערך עליון אצלי, זהו היחס שאקבל לרוב, וממי שלא, אוכל "לנפות" אותו מבין האנשים הסובבים אותי.
כשאתה מגיע לעבוד במקום עבודה נושא מערכות היחסים חשוב לא פחות. אמנם מדובר במערכות יחסים "פורמאליות" "ולא פורמאליות" ומצופה ממך כעובד שתדע להפעיל את כל הכישורים החברתיים שלך על מנת לדעת לתמרן נכון, אך עדיין חשוב מאוד להתייחס לאנשים הסובבים אותך כפי שהיית רוצה שיתייחסו אליך. כשאני אומרת "להתייחס" אני מתכוונת מתוך כוונה שהעובדים סביבך יהיו חברים שלך איתם אתכה מבלה שעות רבות במשך היום וכשאתה עוזב את מקום העבודה וממשיך הלאה, תדע למשור על קשר מתוך מקום נקי אבל שיש לו ערך מוסף.
ישראל היא מדינה קטנה, תעשיית ההייטק היא עוד יותר קטנה ואם למשל ההתמחות שלך היא אינטרנט אז מדובר במסגרת עוד יותר קטנה. אנשים שהכרת במקום העבודה הראשון שלך יעברו למקומות אחרים ואם תשמור איתם על קשר גם תדע לאן...היום כשיש רשתות חברתיות זה הרבה יותר קל. אם היית חבר טוב בעבודה, אז תיזכר באופן חיובי להמשך הדרך וכך "תזכה" בחוות דעת חיוביות לא פורמאליות, ובהצעות עבודה עתידיות ובכלל בקשרים טובים. בקיצור, אם אתה בתחית הקריירה, זה הזן לשפר יכולות חברתיות, שבלעדיהן היום כמעט ולא ניתתן להתקדם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה