יום רביעי, 9 בפברואר 2011

גיוס פאסיבי - מיומנה של Head Hunter


פעם המושג Head Hunter לא היה כל כך שכיח במחוזותינו. נהפוכו, אמרו אותו בשקט, לאחרונה זה השתנה ויותר ויותר לקוחות פונים אלי ומבקשים גיוס בצורת Head Hunting. אז מה? הפכתי להיות ציידת ערפדים? יש בזה משהו...בגלל שאירגון לא יכול לפנות בשמו למועמד מארגון מתחרה אז למעשה הוא פונה למגייס/ת חיצוני/ת. לצורך העניין יהיה הרבה יותר אתי אם העובד המנוסה שיגיע לשורותיהם לעולם לא יספר שעבר את השורות לחברה המתחרה משום שהיא הביאה אותו. דבר כזה יכול לגרור בהמשך לגיטימציה לארגון ממנו נלקח העובד, לקחת עובד בחזרה. מעין הצהרת מלחמה. בסוגריים אוכל לומר לכם שיש ארגונים העושים הסכמים ג'נטלמנים בינהם, אנחנו לא ניקח עובדים מכם ואתם לא תיקחו עובדים מאיתנו. אבל נחזור לענייננו...זה לא כל כך פשוט לפנות לעובד שעובד ולפתות אותו לעבור את הקווים לארגון אחר. לפעמים זה מצליח אבל הרבה פעמים זה לא מצליח. אחד הדברים שקורים לי כשאני מבצעת פניה שכזו ומתחילה תהליך עם מועמד פוטנציאלי שכזה, היא שלמעשה עוררתי אותו לחיים וכמו שאני כעת מציגה בפניו אלטרנטיבה, הוא ממשיך ומחפש עוד אופציות ומייצר תחרות אל מול הלקוח שלי. הרבה פעמים אני שומעת מהמועמדים הללו משפט "בזכות זה שפנית אלי, וכבר כתבתי את קורות החיים אז הסתכלתי בכמה לוחות דרושים, ונרשמתי לכמה קבוצות בלינקדין והנה התחלתי לקבל פניות נוספות". במילים אחרות אני עוררתי את הדוב מתרדמתו ועכשיו אני צריכה לחפש לי מועמד אחר. זה מתסכל מאוד ולא פשוט. בעיקר אם הלקוח שלי מאוד התלהב מקורות החיים שהועברו אליו בהסכמה. האמת היא, שאין לי מה לעשות בנדון ואם המועמד שלי מקבל הצעות נוספות, אז אני מקבלת זאת בהכנעה. אוכל לומר שהדבר דומה למועמד אקטיבי שמחפש עבודה וגם לו יכולות להיות עוד הצעות. אין ספק שמאוד מחמיא לאדם שעובד שעושים אליו פניה של Head Hunter אוכל גם לומר לכם, שאם מדובר בתפקיד בכיר בו למועמד יש קשר מאוד טוב עם המעסיקים שלו, כביכול יתקבל בסלחנות אם פנו אליו ועניינו אותו במשרה והוא לא יכל לסרב לה.
אז זה מאוד מחמיא לאגו שפונים אליך ולא אתה חיפשת יחד עם זאת התמקד בהצעה שהגיעה מהיקום בהפתעה כי אם לא חיפשת מדוע שתתחיל דווקא עכשיו? זכור שאתה צריך רק מקום אחד, אחרי שתסיים את התהליך שבסופו לא נמצאת מתאים, אז יהיה הזמן שלך לחפש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה