יום ראשון, 20 בפברואר 2011

"התחלתי לעבוד במקום עבודה לפני חודשיים ואני מתכנן לעזוב" - מה כדאי לעשות?

כתוצאה ממצב השוק שבימים אלו כמעט ואינו מציע תפקידים בדרג ביניים בינוני ובכיר, הרבה מועמדים נאלצים להתפשר על תפקידים זוטרים יותר.

אם בתפקיד האחרון שימשו כמנהלי QA, לפתע הם מגלים כי מספר המשרות בשוק מצומצם ועליהם להתמודד על תפקידים זוטרים יותר כמו ראשי צוותים או בודקים בכירים.עקרונית, ניתן לומר שהגודל כן קובע וכאן הכוונה לגודל הצוות. לפעמים מנהל QA במקום אחד שניהל 8 אנשים הוא למעשה ראש צוות במקום אחר. אבל אז אין לנו בעיה. הבעיה מתחילה כשהמועמד היה מנהל QA, כמו המועמד עליו אני כותבת פוסט זה, וניהל שלושה ראשי צוותים,אבל אז בשל צמצומים נאלץ להיות מפוטר ויצא לשוק. בשנה האחרונה כמעט ולא היו תפקידי ניהול ב- QA ונוצר מצב שהרבה מועמדים התמודדו על מעט תפקידים.

מועמדינו חיפש עבודה מספר חודשים ומשנוכח לדעת שקשה למצוא תפקיד הוא נאלץ לבחור בפשרה הקטנה והפשרה הייתה להתפשר על סטארט אפ ולקוות שיגדל ועם הזמן להתקדם ניהולית.
אך מה לעשות שהסטארט אפ אחרי מספר חודשים, בהם עבד מועמדינו, עצר את תקציביו וביקש ממנו להישאר כבודק כאשר נושא הקידם עשוי להידחות או להתבטל כליל.כעת מועמדנו נמצא בדילמה, הוא עובד בסטארט אפ חודשים וחצי, והוא חייב למצוא עבודה חדשה. אם נוסיף את מספר החודשים ששהה בבית, הגענו כבר ל- 8 חודשים שיהיו חסרים בקורות החיים. אל תשכחו שנכנסנו כבר לשנת 2011, ואנו בדרכנו לסוף הרבעון הראשון שלה.
אכן דילמה.

חשבתי על זה רבות ועלו גם מספר שאלות:

1. מדוע עשית שינוי מהותי מתפקיד של מנהל QA לתפקיד של בודק יחיד?

2. בראיונות עבודה עולה השאלה מה אתה מחפש? איך בכלל הצלחת לשכנע שאתה מתאים לתפקיד של בודק

מבחינת ה- Hands on?

3. מה אתה יותר אוהב בתפקיד? ניהול או ביצוע העבודה? האם זה עולה בקנה אחד?

4. מדוע עכשיו למשל תחפש שוב להיות מנהל? למה לא תחפש שוב תפקיד של בודק?

בסופו של דבר ביקשתי להיפגש עם אותו מועמד כדי ללמוד את תשובותיו תוך כדי הסתכלות בעיניים שלו.

כמי שחיה את השוק מאוד התחברתי לעובדה שאין כרגע תפקידי QA והמזל של המועמד שלי שלאורך כל השנים הוא נשאר צמוד לטכנולוגיה.

הוא שיכנע אותי שהוא מחפש רק תפקידי ניהול וכי הוא בחר את התפקיד כי חשב שיש בו פוטנציאל. הוא שיכנע אותי שמותר לעשות בקריירה טעות אחת לפחות הוא גם שיכנע אותי

שהוא ראוי להיות מנהל.

בסופו של דבר אני טוענת שהכל זה לגופו של ענין אך ניתן להסיק מסקנות מניסיון. במקרה הזה המלצתי לו לספר את האמת עם משפטי תמיכה בסגנון "חיפשתי תפקידי ניהול והשוק היה מת"
"חשוב לי מאוד לנהל אנשים", "מיד השבנתי שהתפקיד קטן למידותי המשכתי לחפש אבל ביקשו ממני להישאר עד שאמצא....
ברור שהעצה שנתתי לו היא לספר את האמת...

מה דעתכם??

אני גם מזמינה כל מועמד שיש לו דילמה לשאול אותי על מנת שאנסה להמליץ מניסיוני.

בברכה,

יפעת בר-און

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה