יום שלישי, 19 ביולי 2011

עבודה קרובה לבית

כחברת השמה בהייטק, אנו חשופים להתפתחויות והשינויים המתרחשים הן אצל המעסיקים והן אצל מחפשי העבודה. בעוד המעסיקים מקשיחים את דרישותיהם בנוגע למועמד זה או אחר, מגיע גם שינוי מפתיע מצד מחפשי העבודה – חיפוש עבודה קרובה לבית.

חיפוש עבודה קרובה לבית

אחד השינויים אשר נחשפו אליהם בחודשים האחרונים הם אותם מחפשי עבודה אשר דורשים לעבוד קרוב לבית, אבל ממש קרוב לבית. לדוגמא, מועמד לתפקיד מסוים בפיתוח Web נמצא סופר מתאים לחברת אינטרנט בינלאומית בהרצליה. אולם, הוא מתגורר בתל אביב ואינו רוצה לצאת ממנה. כלומר, הוא מעדיף לוותר על הצעת עבודה מתאימה, רק כדי להישאר בקרבת מקום מגוריו.

יש דברים בגו?

ובכן, החלטנו לברר עם מספר מועמדים מדוע מעדיפים לסרב להצעת עבודה חלומית ולהמתין להצעת עבודה אחרת אשר קרובה לביתם. התשובות כמובן לא ממש הפתיעו אותנו.

אחד המועמדים ציין כי עבודה רחוקה מביתו מעלה את כמות שעות העבודה שלו. כלומר, אם הוא עובד 10 שעות ביום במשרד, הוא מוסיף לכך את שעות הנסיעה ובפועל עובד למעלה מ-12 שעות ביום.
מועמד אחר ציין כי הנסיעות לעבודה מתישות אותו והעייפות הזו פוגעת באיכות וביצוע העבודה. מועמד נוסף הוסיף כי לדעתו, ככל שעובד גר קרוב למקום העבודה, כך יותר טוב לחברה ולעובד עצמו ואף נימק: "כאשר מקום עבודתי רחוק מביתי, לוקח לי יותר זמן להתנתק מחיי העבודה ולעבור להתעסקות עם חיי הפרטיים. אולם, כאשר מקום עבודתי קרוב לביתי, אני מצליח מרגע היציאה מבניין המשרדים להתנתק ולחזור לחיי הפרטיים. יש בזה משהו מאוד פסיכולוגי שעוזר לי להפיק תועלת גם בעבודה וגם בחיי הפרטיים. לדעתי, ההתנתקות הזו מלבד העובדה שהיא עושה לי טוב בנפש, הוא עושה גם טוב למעסיק, כיוון שאני מגיע רגוע וחסר דאגות לעבודה."

אם נסכם את התשובות שקיבלנו מהמועמדים השונים, נוכל להגיע למסקנה מעניינת.
- מועמדים מוסיפים את שעות הנסיעה שלהם כחלק משעות העבודה הכלליות שלהן.
- מועמדים מגיעים מותשים לעבודה והעייפות פוגעת באיכות וביצוע עבודתם.
- מועמדים שגרים רחוק לא מצליחים להתנתק נפשית ממקום העבודה, דבר המשפיע עליהם לאורך זמן, במיוחד ביום שלמחרת.

המסקנה – עבודה קרובה לבית בהחלט חשובה למספר הולך וגדל של מחפשי עבודה. הטענות הן אמיתיות ורלוונטיות לאותם מועמדים וכחברת השמה חשוב שנהיה ערניים לצורך הזה וכמובן צרכים נוספים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה