יום חמישי, 4 באוגוסט 2011

כתיבת קורות חיים מנצחים למען העבודה הבאה


אמרנו את זה לא פעם ואנחנו חוזרים על זה שוב – חיפוש עבודה אינו תהליך קל ופשוט, אך עם העזרה הנכונה, כל אחד יכול למצוא עבודה חדשה ומהנה.

כמחפש עבודה בוודאי נתקלת בהערות כאלו ואחרות אודות מסמך קורות החיים שלך, בוודאי נשאלת לא פעם על ידי רכזת גיוס "מדוע לא כתבת כי אתה עוסק בפיתוח PHP?" או "מדוע לא ציינת את מספר שנות הניסיון בפועל בפיתוח ASP.net?"
לכן, החלטנו לכתוב כתבה קצרה לאלו המחפשים עבודה בפיתוח Web או בכלל בפיתוח טכנולוגי זה או אחר. הכתבה תסתכל על כל הצדדים של קורות החיים – מהצד של מחפש העבודה ומהצד של המעסיקים או חברות הגיוס וההשמה. בסופו של דבר, המטרה היא לכתוב קורות חיים מנצחים על מנת למצוא את העבודה הבאה במהירות ובקלות.

אז רגע לפני שאתם ממהרים לשלוח קורות חיים לחברת השמה בהייטק, קולגות או ישירות לחברות עצמן, הקדישו כמה דקות לקריאת הכתבה ורוצו ליישם על מסמך קורות החיים שלכם.

גיוס עובדים ברשתות החברתיות

במהלך השנים האחרונות, אנו חווים שינויים של ממש בכל תחום הגיוס בארץ ובעולם. כיום, חלק גדול מתהליכי הגיוס מתמקדים בפעילות ברשתות החברתיות, כגון פייסבוק, לינקדאין וטוויטר.

אלו העוסקים בגיוס עובדים, בין אם בחברת השמה או כוח אדם ובין אם בארגון או החברה עצמה, מחפשים אחר מועמדים פוטנציאליים ואיכותיים דרך הרשתות החברתיות. חיפוש עובדים דרך הרשתות הללו עובד כמו כל חיפוש ברשת האינטרנט, באמצעות מילות מפתח מרכזיות. למשל, אם לקוח של חברת השמה מסיומת מעוניין במתכנת web בעל ניסיון בפיתוח PHP וידע בסיסי ב- C#, אותה רכזת גיוס תצטרך לאתר מספר מועמדים המתאימים בדיוק לתיאור הנ"ל, והיא כמובן תשתמש במילות המפתח המרכזיות לחיפוש זה – מתכנת web, PHP, C#.

מכאן ניתן להסיק כי קורות החיים שמחפש עבודה מעלה על מסמך word או PDF (אגב, עדיף תמיד לשלוח מסמך word, אבל לא ניכנס לכך עכשיו...), צריך להכיל מילות מפתח מרכזיות, אך לא רק. כמחפש עבודה, עליך לדאוג לכך שהמגייסים והמגייסות יוכלו להבין באילו טכנולוגיות יש לך ניסיון, כמה זמן ומהיכן הניסיון.

ניסיון טכנולוגי – איפה ומתי?

רכזי גיוס או יועצי השמה עוברים על מאות קורות חיים בחודש ועשרות ביום עבודה אחד. לכן, קורות החיים צריכים להיות קצרים וברורים כשמש על מנת שלא יזרקו ישירות לפח. בכדאי לצלוח במשימה הזו, מומלץ לכתוב קו"ח של ממוקדים ובהם תיאור של התפקיד האחרון, הכולל את הניסיון הטכנולוגי. למשל, אם בתפקידכם האחרון שימשתם כ-Marketing Manager, הכניסו את מילות המפתח המרכזיות לתפקיד, כגון SEO, SEM, SMO, Email Marketing ועוד. כמובן, שיש לסדר אותם במשפט תחבירי רלוונטי וכן לכלול את שנות הניסיון. בקצור תפרטו!

מלבד זאת, העוסקים בגיוס עובדים נתקלים לא פעם בקורות חיים המכילים רשימת מכולת של שפות תכנות וטכנולוגיות שונות, וכששואלים בראיון הטלפוני או הפרונטאלי את המועמד אודות ניסיונו בפועל, מקבלים תשובות מאכזבות, ולמה הכוונה אתם שואלים?

ובכן, מועמדים רבים דואגים להכניס את כל השפות והטכנולוגיות שבהן נתקלו, אם זה בזמן הלימודים או בתפקידים השונים, כאשר בחלקן אין להם כלל ניסיון בפועל. מכאן ניתן להסיק כי אין להתייחס לפרויקט קצר שנערך במסגרת הלימודים האקדמיים כאל ניסיון תעסוקתי של ממש.

לסיכום, אם אתם מעוניינים בקורות חיים מנצחים שיעזרו לכם במציאת העבודה הבאה, יישמו את הטיפים שהופיעו בכתבה ורק לאחר מכן שלחו קורות חיים לארגונים, חברות וקולגות.
בהצלחה!

תגובה 1:

  1. תודה רבה על הטיפים והעצות שנת לנו אני כבר מצאתי עבודה בהייטק, אך אני מאחלת לכולם בהצלחה במציאת עבודה חדשה

    השבמחק