יום רביעי, 21 בספטמבר 2011

ההבדל בין המגייסים למחפשי העבודה נחשף


גיוס עובדים אינו תהליך של זבנג וגמרנו. מדובר בתהליך ארוך אשר דורש זמן, סבלנות וירידה לפרטי פרטים. על המגייס לעבור על עשרות קורות חיים ביום, לסנן ולאתר את המועמדים האיכותיים והמקצועיים ביותר, לבצע ראיונות עבודה טלפוניים ופרונטאליים, לכתוב סיכום ראיון תמציתי ולשלוח לאותם מנהלים המחפשים אחר עובדים חדשים.
לתהליך הזה צריך להוסיף גם את נושא התחרות על מקורות הגיוס, במיוחד עם מדובר בגיוס עובדים לחברות אינטרנט, חברות הייטק וסטארטאפים. כמגייסים אנו מחפשים כל הזמן דרכים יצירתיות לאיתור מועמדים - אנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסא ולהישאר עם היד על הדופק, אחרת נפספס הזדמנויות לאיתור מועמדים וגיוסם לחברות השונות.

התהליך שעוברים המגייסים השונים, בין אם מדובר במגייסים מחברת אינטרנט גדולה או מחברת השמה בהייטק אינו רחוק בכלל מהתהליך שהמועמדים עוברים. למה אנחנו מתכוונים? תיכף תגלו!

כמחפשי עבודה בוודאי כבר הבנתם שהתהליך דורש מכם זמן וסבלנות, אך מעבר לכך דורש מכם להיות יצירתיים, ממש כמו העוסקים בגיוס.
אז מה כדאי לכם לעשות על מנת להגדיל את סיכוייכם במציאת עבודה חדשה? עכשיו תגלו!

קורות חיים שמדברים בעד עצמם
קורות החיים הם למעשה הקשר הראשוני שנוצר בין המגייסים לבין מחפשי העבודה. לכן, על קורות החיים להיות מדויקים אך תמציתיים, להכיל את כל הפרטים הרלוונטיים למשרה – כולל טכנולוגיות, שנות ניסיון וכדומה. למעשה, קורות החיים יכולים לקצר את זמן ההמתנה של מחפש העבודה בכך שיציג את כל הפרטים וייתן לקורות החיים לדבר בעד עצמם.

מיתוג אישי ברשתות חברתיות
זה לא סוד שהרשתות החברתיות תופסות חלק נכבד מחיינו. שימוש נכון ברשתות החברתיות יכול לתרום למיתוגו האישי של מחפש העבודה.

בישראל, הרשת החברתית הפופולארית ביותר הינה פייסבוק, בעוד לינקדאין אשר נחשבת לרשת עסקית ואידיאלית למחפשי עבודה, נזנחת קצת בצד.
אתם בטח שואלים את עצמכם מדוע אנחנו כותבים על רשתות חברתיות וחיפוש עבודה? ובכן, זה מובן מאליו – לכולם יש פרופיל אישי בפייסבוק, אפילו לסבים ולסבתות של חלקכם. אם כבר כולם שם, מן הסתם גם המגייסים והמגייסות. לכן, הקדישו זמן במילוי כל הפרטים אודותיכם – ניסיון תעסוקתי (בו כמובן תפרטו קצת אודות התפקיד אותו ביצעתם), טכנולוגיות וכדומה. כך תאפשרו למגייסים לאתר אתכם ולפנות אליכם בהצעות עבודה שונות.

מעבר לעדכון מלא של הפרופיל האישי, כדאי גם לדעת משהו על פייסבוק. החברה עובדת ללא הפסקה על שיפורים ושינויים על מנת להתאים את האתר לקהלים רבים. למשל, לפני מספר שבועות פורסמה כתבה על כך שמנוע החיפוש של האתר יזכה לעדכון נוסף בקרוב. צריך לדעת כי מנוע חיפוש מעודכן ומשודרג יותר, יכול לעזור למגייסים השונים לאתר מועמדים פוטנציאליים, ואלו כמובן יכולים להיות אתם!
בלינקדאין הסיפור די דומה – ככול שתעדכנו את הפרופיל האישי, כך יוכלו לאתר אתכם בקלות. מעבר לכך, הצטרפו לקבוצות של חברות שונות, קבוצות מקצועיות הדנות בתחומים בהם אתם נחשבים למקצועיים ועוד. בקבוצות הללו תמיד מתפרסמות משרות ולכן כך תגדילו את סיכויים למציאת עבודה או לחילופין לזכות לפניה מהמגייסים המסתובבים ברשת זו.

חשיבה מחוץ לקופסא
בכל תחום בחיים היצירתיות שלנו יכולה לקבל מקום, גם בחיפוש עבודה. לכן, זה הזמן לחשוב מחוץ לקופסא, לאתר מקורות נוספים שיאפשרו לכם להגיע לראיון עבודה ולבסוף – להתחיל עבודה חדשה.
אם אתם שולחים לא מעט קורות חיים דרך לוחות דרושים, הגיע הזמן שתהיו קצת יותר יצירתיים. חשבו על דרכים נוספות למציאת עבודה, כגון פנייה לחברת השמה בהייטק או הקמת בלוג מקצועי הקשור לתחום עיסוקכם. זכרו כי יצירתיות יכולה לפתוח דרכים חדשות והשמיים הם הגבול!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה