יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

מתי נכון יותר לקבוע ראיון עבודה?

כולנו מכירים את ההרגשה - שלחנו קורות חיים, המתנו בסבלנות לשיחת טלפון מרכזת הגיוס ופתאום הטלפון באמת מצלצל. על הקו רכזת גיוס נחמדה וברצונה להודיע לנו כי עברנו לשלב הבא - "שלום, אתה מוזמן לראיון עבודה בחברת X, ביום Y, בשעה A. הראיון יתבצע מול מחלקת משאבי אנוש בשלב הראשוני. לאחר מכן, יתבצע גם ראיון מקצועי מול ראש הצוות או מנהל המחלקה..." אתם כמובן אומרים לה תודה ומאחלים המשך יום נעים ורגע אחרי שמנתקים את השיחה, קופצים בצהלה ובהתרגשות. תאריך קביעת הראיון והשעה הינם קריטיים, וכאן נכנסת לתמונה יכולתכם לשים לב לפרטים המדויקים כדי שמראש לא תיפלו בראיון העבודה הפרונטאלי.

ראיון עבודה בימי ראשון או חמישי - Big No No!

אחד הדברים שחייבים לשים לב אליהם במהלך השיחה הוא יום קביעת הראיון. במידה ורכזת הגיוס מזמנת אתכם לראיון עבודה ביום ראשון, במיוחד בשעות הבוקר או ביום חמישי, במיוחד בשעות אחה"צ, נסו בצורה נעימה ואלגנטית לתאם מחדש. נכון, מדובר בראיון עבודה בחברה בה אתם שואפים לעבוד, אך כדי שבאמת תצליחו בראיון ותעברו לשלב הבא, רצוי לדחות. בוודאי אתם שואלים את עצמכם, מדוע צוות גיוס עסקי רוצה שנדחה ראיון עבודה? ובכן, יש לכך הסבר מאוד הגיוני.

ביום ראשון אנו חוזרים אחרי סופשבוע עם המשפחה והחברים. הראש שלנו לא לגמרי נמצא בעבודה ואנו עדיין חושבים על מה שעשינו במהלך הסופ"ש. האנרגיות שלנו בשיא, כיוון שנחנו קצת, ביצענו פעילויות לנפש ומה לא, אבל מצד שני, אנו גם קצת שבוזים שחזרנו כל כך מהר לעבודה (גם אם אנו ממש אוהבים את מקום העבודה ותפקידנו).
מנגד, יש לנו את יום חמישי, שהוא יום העבודה האחרון בשבוע. ביום חמישי אנו לא יכולים יותר להתאפק ומעוניינים להתחיל את סוף השבוע כמה שיותר מהר. חלקנו אף יוצאים מוקדם יותר מהעבודה ומתחילים את הסופ"ש כבר בשעות הצהריים המאוחרות. כלומר, הראש ממש לא נמצא במקום העבודה.
מכאן ניתן להבין כי שני הצדדים לא יגיע בראש טוב לראיון העבודה - אתם כמרואיינים ורכזת הגיוס, מנהל המחלקה או ראש הצוות כמראיינים. לכן, מומלץ ביותר לתאם ראיון עבודה בימים שני עד רביעי, כך הראש של כולם נמצא במקום הנכון והאפשרות לעבור לשלב הבא עולה באופן פלא.

תגובה 1:

  1. זה משהו שלעולם לא הייתי חושבת עליו, אבל יש בזה משהו. כבר יצא לי להגיע לראיון עבודה ביום ראשון בבוקר. חוץ מהעובדה שזה ממש לא היה כיף, גם איחרתי בגלל התנועה של יום ראשון בבוקר וגם הראש שלי ממש לא היה שם.

    השבמחק