יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

מנכ"ל מחפש סמנכ"ל מכירות


בחיים אנו נחשפים למגוון סיטואציות בקריירה, חלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות. אחת מהן היא כאשר אנו מחפשים עבודה חדשה, אך לא סתם עבודה חדשה, אלא עבודה בכירה פחות ממה שביצעו עד כה. סיטואציה בה אנו נאלצים לשלוח קורות חיים למשרות בכירים בעלות דרג נמוך יותר ממה שביצענו עד כה. למשל, מנכ"ל לשעבר אשר שולח קורות חיים למשרת סמנכ"ל מכירות, ראש צוות פיתוח ששולח קורות חיים למשרות פיתוח בדרגת Senior ועוד.

התאמת קורות החיים לסיטואציה החדשה
אם אתם נמצאים בסיטואציה החדשה הזו, זו שאתם נאלצים להתאים את קורות החיים שלכם ממשרה בכירה למשרה בכירה פחות, הטיפים הבאים בהחלט יעשו לכם סדר.
על מנת להמחיש את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר, בחרנו להתמקד במנכ"ל לשעבר אשר מעוניין להגיש את מועמדותו למשרת סמנכ"ל מכירות בחברת אינטרנט.

התוכן הוא המלך
מרבים להשתמש בשורה הזו בכלל בתחום אחר לגמרי, עולם ה-SEO, אך גם במקרה שלנו השורה הזו ממש מתאימה. מנכ"ל לשעבר חייב לשנות את תוכן קורות החיים שלו ולהתאים את המסמך כמה שיותר למשרה אליה הוא פונה. אז מה המנכ"ל לשעבר צריך לעשות כדי להתאים את קורות החיים שלו למשרה?

ראשית, עליו להדגיש בקורות החיים את נושא המכירות – מה הוא עשה כדי לקדם את מכירות החברה, מול אלו שווקים הוא עבד - ישראל, אירופה, ארה"ב, אסיה, והאם מאז הגעתו לתפקיד חל שיפור במספר מכירות החברה.

שנית, עליו להוריד מסמכויותיו, כדי להתאים את קורות החיים למשרה. אסור לו לכתוב שהוא ניהל 100-200 עובדים, עסק בגיוס הון, רכש חברה מתחרה וכדומה, אלא עליו להישאר ממוקד מאוד בתחום המכירות ופחות בתחום הניהולי. הרי צריך לקחת בחשבון שמנכ"ל אשר יעבור על קורות החיים של אותו מנכ"ל לשעבר עלול לפסול אותו אם יחוש טיפה מאוים.

שלישית, עליו למסור פרטים אמיתיים תוך שינוי התוכן, אך ללא שינוי הכותרת - הטייטל (Title). הטייטל חשוב מאוד כדי לבחון את כל שלבי הקריירה של המועמד. כמו כן, מידע שגוי או שקרי עלול להתגלות בעתיד ולגרום לנזקים להמשך הקריירה.

לסיכום, מחפשי עבודה רבים נתקלים בסיטואציה הזו במהלך הקריירה ומתקשים להבין מדוע הם לא מוצאים עבודה חדשה. כעת, לאחר פרסום הטיפים המקצועיים של צוות גיוס עסקי, כולנו תקווה כי יסתכלו על הדברים אחרת ויבצעו מספר שינויים במסמך קורות חיים.

תגובה 1:

  1. בהחלט טיפים מועילים, אף פעם לא השכלתי להסתכל על כך באופן הזה. תודה.

    השבמחק