יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

5 המשרות הפופולאריות ביותר להשמה בשנת 2012


אם צריך לסכם במשפט אחד את השנה החולפת, אפשר לומר שזו שנה שחלפה לה מהר, אולי אפילו מהר מדי. אולי זה בגלל שזו הייתה שנה עמוסה בגיוסים, אולי בגלל ההצלחות הרבות של חברות הסטארטאפים, אבל מה שבטוח – משעמם לא היה לנו!

שנת 2011 זמנה לנו שינויים רבים. למרות שהכלכלה כל הזמן זמנה לנו אתגרים חדשים, תעשיית הסטארטאפים ובכלל תעשיית ההייטק לא נחה לרגע. כל זה קורה כאשר חברות אינטרנט בינלאומיות כמו LinkedIn, Pandora, Groupon ואחרות הלכו או הולכות להנפקה או נמצאות איפשהו בכיוון.

במהלך השנה האחרונה ראינו גיוסים והשקעות בתעשיית האינטרנט, בחברות כמו facebook, twitter ו-Dropbox. היינו עדים לכך שהתעשייה מוכנה להשקיע בחברות מעניינות, לפתיחת עוד ועוד תוכניות ההאצה לסטארטאפים כגון Venturegeeks ואחרים ומה לא.

מעבר להשקעות הכספיות הרבות בסטארטאפים, זו הייתה שנה גדושה בגיוס עובדים, ולמען האמת, לא נראה שקצב וכמות הגיוסים עומדים להיעצר במהלך 2012.
כמובן שישנם גורמים שנוטים לחשוב אחרת, וטוענים כי זו בועה שעומדת להתפוצץ, אבל ישנם אחרים כמונו – אופטימים אחרי תקנה אשר מאמינים, כי 2012 תהיה כמו 2011, ואפילו מוצלחת יותר. הגיוני שתהיינה חברות שתכשלנה בדרך, אך אסור לשכוח שתהיינה גם חברות אשר יגדלו ויצליחו. 

עכשיו אתם בוודאי שואלים את עצמכם, כיצד כל ההקדמה הזו קשורה לחמשת המשרות הפופולאריות ביותר להשמה בשנת 2012? ובכן, די ברור – סטארטאפים תמיד שואפים לגייס את העובדים הטובים ביותר, את אלו שמנהלי הגיוס יגדירו כטאלנטים. הרי טאלנטים הם אלו שיתרמו לחברה ויהפכו אותה לחברה מצליחה ומשגשגת.
לאחר שסקרנו בקצרה את שנת 2011 והבנו כי החברות מחפשות את הטאלנטים, כעת נבין על אלו עובדים החברות הולכות להילחם ומה הם למעשה התחומים החמים לשנת 2012.

מתכנתי Web ומהנדסי תוכנה – Web Developers & Software Engineers
הביקוש למתכנתים עלה מאוד במהלך השנים האחרונות, וימשיך לעלות גם בשנת 2012. בארה"ב לדוגמא, אנו רואים עלייה חדה בביקוש למתכנתים, וזאת בעיקר באזורים כמו סאן-פרנסיסקו, ניו יורק ובוסטון בהם יושבות חברות רבות. בארצנו הקטנטונת, גם קיים ביקוש למתכנתים, וזאת בעיקר בתל אביב והרצליה פיתוח. אם כי גם אזור השפלה מתפתח בקצב מסחרר, וניתן למצוא חברות אינטרנט והייטק רבות המגייסות לאזורים רחובות ונס ציונה, וכן לאזור קרית שדה התעופה.

דברי הצוות שלנו:
מועמדים בעלי ניסיון בעולם האינטרנט והסלולר הולכים להרוויח מהביקוש הזה ובגדול.

מעצבי אינטרנט ואנשי UX Creative Design & User Experience
אחרי המתכנתים, האתגר הבא בגיוסי טאלנטים הוא אנשי העיצוב וה-UX (חווית משתמש). מאחר וכל חברה מנסה להיות יצירתית ככל שניתן, לא מן הנמנע שתרצה לגייס את הטובים ביותר. איש UX, אחראי למעשה על השארת המשתמשים באתר, באפליקציה או כל דבר אחר עליו עובדת החברה, וזאת כמובן יחד עם המעצב. חברה שאינה מגייסת אנשים יצירתיים ומנוסים, תאלץ לסגור את שעריה, כיוון שהגולשים יביעו את דעתם ברגליים.
 אגב, התחום החם ביותר היום הוא הסלולר, ולכן ישנו ביקוש למעצבים בעלי ניסיון בעיצוב אפליקציות לאייפון, לאנדרואיד וכדומה וכן לאנשי
UX מנוסים.

דברי הצוות שלנו
: רוצים לקחת חלק בעיצוב ובחווית המשתמש? רכשו ניסיון בעולם האינטרנט והסלולר, לשם כל החברות חותרות.

ניהול מוצר –
Product Management
מובן מאליו כי סטארטאפ בתחילת דרכו ירצה לגייס עובדים טובים המביאים עמם ניסיון וידע מקצועי. אחד התפקידים החשובים ביותר הוא תפקידו של מנהל מוצר. זהו תפקיד עם המון אחריות, ולכן חברה זקוקה לעובד עם ניסיון ויכולות רבות. למעשה, מנהל מוצר אחראי על הכל יחד – בניית המוצר, אסטרטגיית המוצר, קשר עם לקוחות ועוד.

דבר הצוות שלנו:
הדרישה למועמדים בעלי ניסיון בעולם ה-Web הולכת וגדלה. אם אתם מנהלי מוצר, אך ללא ניסיון באינטרנט, זה הזמן לרכוש את הניסיון.

שיווק -
Marketing
כל חברה חייבת לגייס לשורותיה אנשי שיווק, אך כאן לא מדובר בשיווק המסורתי, שיווק האופליין שכולנו רגילים אליו כמו טלויזיה, עיתון או שלטי חוצות. כיום, חברות זקוקות למומחים לשיווק באינטרנט, כאלו שייצרו באז סביב המוצר או השירות שלהם ברשתות החברתיות ויצרו תוכן מעניין ומסקרן לכולם.
כיום, כתיבת הודעת יח"צ טובה, כבר לא עושה את העבודה, ולכן רק מנהל שיווק שמכיר את נפלאות האינטרנט ויתרונותיו, יוכל לספק את הסחורה ולקדם את החברה עוד כמה צעדים.

דבר הצוות שלנו:
המשרות החמות ביותר בעולם השיווק הם אנשי SEO, אנשי PPC ומנהלי מדיה חברתית. השתלבו בתחום והשמיים הם הגבול!

סטטיסטיקה – Analytics
מאחר וכל המידע נהפך היום לנגיש יותר, חברות מבינות כי עליהן לעשות במידע זה שימוש עסקי על מנת להפיק מסקנות בכל התחומים.
כל מחלקה או תחום, בין אם מדובר בשיווק, מכירות או תפעול מסתמכות על הנתונים הסטטיסטיים ואף נמדדות באמצעותן. לכן, חברות זקוקות לאנשים בעלי יכולות אנליטיות גבוהות עם אינטליגנציה עסקית גבוהה מאוד על מנת לנתח את המידע ולהסיק מסקנות שיתרמו בהמשך להתקדמות החברה מול מתחריה.

דבר הצוות שלנו:
אם גרפיים, מספרים ויצירת דו"חות לא מפחידים אתכם, אנו ממליצים לכם להשתלב בתחום זה ובהקדם.

לסיכום, שנת 2012 מזמנת לנו אתגרים חדשים. כחברת השמה בהייטק המבצעת גיוסים לחברות רבות, וביניהן גם לסטארטאפים, אין לנו ספק שהתחרות השנה תעלה ונצטרך יחד עם לקוחותינו למצוא דרכים יצירתיות על מנת למשוך את המועמדים, אותם טאלנטים.

על כן, אם אתם מחפשים עבודה, שלחו לנו קורות חיים ואחת מרכזות הגיוס שלנו תיצור עמכם קשר בהקדם. במידה ואתם מעוניינים בגיוס עובדים שהם טאלנטים, אתם מוזמנים ליצור קשר ישירות עם יפעת בר-און, מנכ"לית גיוס עסקי –
yifat@giyus-isky.co.il , 054-7007818.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה