יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

קורות חיים מחוץ לקופסא – בעד או נגד?


כחברת השמה בהייטק, אנו עוברים על מאות קורות חיים במהלך החודש ומשוחחים עם מחפשי עבודה רבים הבאים מעולמות ה-Web וה-Mobile. רכזות הגיוס שלנו מייעצות למחפשי העבודה ומספקת להם טיפים מקצועיים היכולים לתרום להמשך תהליך חיפוש העבודה. אחד מהטיפים הללו קשור לתבנית קורות החיים.

התבנית המוכרת על כל המגייסים
כפי שציינו, אחד הטיפים שאנו מספקים למחפשי עבודה רבים הוא לשמור על תבנית קורות חיים מסוימת, ולא לנסות להיות יצירתיים מדי. קורות חיים יצירתיים ויוצאי דופן, בהחלט יכולים לתפוס את עיניהם של המגייסים, אך מנגד גם להגביל את סיכויי המועמד במציאת עבודת החלומות.

סינון ומיון קו"ח באמצעות מערכות אוטומטיות
חברות רבות, במיוחד הגדלות שביניהן או חברות השמה נעזרות במערכות אוטומטיות לסינון ומיון קורות חיים. מערכות אלו נקראות ATS Applicant Tracking Systems. המערכות הללו מבצעות תהליכים של סינון ומיון קורות חיים באמצעות איתור מילות מפתח המצביעות על ניסיון תעסוקתי, מיומנויות ועוד. מכאן ניתן להבין, כי קורות חיים יצירתיים, המכילים תמונות, ציורים ואחרים עלולים להיזרק לפח, כיוון שהמערכות הללו לא תוכלנה לקרוא, לסנן ולהעביר את המועמד למשרות הרלוונטיות. 

על מנת להמחיש את התהליך, ניקח לדוגמה מתכנת
Web. המערכת תסרוק את כל הנתונים ותמיין על סמך הנתונים העסיסיים ביותר, אלו שיעניינו את מנהלי הגיוס, כמו מוסד הלימוד בו למד – "אוניברסיטת תל אביב", תפקיד אחרון – "מתכנת web" ועוד.

למעשה, קורות חיים הבנויים על פורמטים מסוימים, כמו אינפוגרפיות או וידאו לא תוכלנה להיסרק ע"י מערכות אלו, כתוצאה מכך, מועמדים בעלי קורות חיים מבוססים פורמטיים יחודיים, שנוצרו מתוך רצון להיות מיוחדים מול יתר המועמדים ישלחו לפח ויאבדו את האפשרות לזכות במשרת חלומותיהם.

האינפוגרפיה להמחשה
האינפורגפיה הבאה מסבירה צעד אחר צעד כיצד מערכות ה-ATS פועלות. אם אתם מחפשים עבודה ושולחים קורות חיים רבים, רוב הסיכויים שמערכות אלו יבצעו את הסינון הראשוני. לכן, על מנת שלא תשלחו ישירות לפח (או יותר נכון, קורות החיים שלכם יזרקו לפח), שלחו קורות חיים פשוטים המכילים את כל המידע הרלוונטי ובקובץ word.



למרות כל זה, אנו לא שוללים לגמרי את השימוש בקורות חיים יצירתיים, במיוחד אם אתם מגישים מועמדות למשרה הדורשת חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה. כנ"ל אם יש לכם קשר אישי כלשהו למגייס או מנהל בכיר אשר ישמחו לקבל את קורות החיים שלכם ישירות למייל האישי שלהם.

לסיום,מה דעתכם על קורות החיים המסורתיים אל מול קורות החיים המיוחדים והשונים מכולם?

*המאמר המקורי באנגלית והאינפוגרפיה מטעם Resunate

2 תגובות:

  1. יש כ"כ הרבה צורות כתיבת קורות חיים שמאוד קשה לדעת איך להתמודד עם המסננים שבעצמם משתדרגים ועוברים שינויים. יום אחד, ק"ח שהיו עוברים כבר לא עוברים. לדעתי צריך להיות כמה שיותר קרוב לנורמה ולא להיות נגד הזרם.

    השבמחק