יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

גיוס עובדים בחברות גדולות


גיוס עובדים הוא תהליך ארוך הדורש מיומנויות גבוהות מצד המגייסים. בחברות גדולות, המיומנויות הללו הופכות למצרך יקר.

מגייסים בחברות גדולות הם ללא ספק עובדים חרוצים ולויאלים. למרות זאת, הם עמוסים מאוד בעבודה, לפעמים על סף קריסה טוטאלית, ואינם יכולים להעריך נכון את תהליך הגיוס בצורה הטובה ביותר. נשמע קצת אבסורדי, לא?

בפוסט נציג בפניכם מספר דוגמאות מדוע גיוס עובדים בחברות גדולות עלול ליפול בין הרגליים, ומדוע דווקא חברות אלו זקוקות לעזרתן של חברות השמה.

"החור השחור"
העומס האדיר שנופל על המגייסים בחברות הגדולות יוצר מצב פרדוקסלי. מצד אחד, הן מפרסמות מודעות דרושים באתר החברה אשר מועדדות את מחפשי העבודה לשלוח אליהן קורות חיים. מנגד, העומס האדיר הנופל עליהם מונע מהם להסתכל בכלל על קורות החיים הללו, ואלו למעשה מקבלים אפס התייחסות. לתופעה זו קוראים "החור השחור".

לא עברת, אבל קורות החיים שלך במאגר
מועמד שלא עבר את תהליך הגיוס לרוב שומע את המשפט הבא: "מחלקת הגיוס שלנו תשמור את קורות החיים שלך למקרה ותתפנה משרה אחרת ורלוונטית עבורך..." נשמע נהדר עבור המועמד, אך מה באמת קורה בפועל? בפועל, הסיכויים כי אחד המגייסים יסרוק מחדש את מאגר קורות החיים ויאתר את המועמד בשנית מתוך מאגר של אלפי קורות חיים הוא קטן. למגייסים בחברות גדולות אין את הזמן הזה, והם לרוב יעדיפו ליצור קשר עם מועמד חדש, שזה עתה שלח קורות חיים למערכת. למרות זאת, ישנם מגייסים שזוכרים מועמדים מסוימים וכאן משחק המזל לאותו מועמד אם המועמד הרשים את המגייס, זה ככל הנראה יצור עימו קשר בהזדמנות הראשונה שתהיה.

אנשים עסוקים חייבים לעשות קיצורי דרך
לצערנו הרב, אנשים עסוקים חייבים לעשות קיצורי דרך על מנת להגיע ליעדם. אם ניקח לדוגמה את חייו של המגייס בחברה גדולה המחזיק בערמה של מועמדים פוטנציאליים ורלוונטיים, הוא יבחר באופן רנדומלי את המועמדים, כיוון שאין לו את הזמן או היכולת לקבל החלטה שקולה בפרק זמן קצר מדי. זה אולי נשמע לכם קיצוני מדי, אך זה המצב. העומס האדיר מחייב את המגייסים למצוא קיצורי דרך, גם אם זה על חשבון מועמדים טובים.

הסיכויים להתקבל אינם ידועים
כמועמדים, לעולם לא תדעו מה הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה לאחר ראיון עבודה בחברה גדולה. זה קצת אבסורדי, כיוון שיותר קל לדעת מהם הסיכויים לזכות בלוטו או בטוטו מאשר להתקבל לעבודה. מה גם שהמגייסים עושים חיים קשיים, בכך שלא מספקים מספר טלפון להתקשר אליו לאחר ראיון העבודה.

לסיכום, אם אתם מעוניינים לעבוד בחברה גדולה ומוכרת, קחו בחשבון שיש לכך חסרונות רבים. אנו ממליצים לפנות לחברת השמה הנמצאת בקשר עם מגוון חברות, גדולות כקטנות, וזו תעזור לכם בכל שלב בתהליך הגיוס. באמצעות פנייה לחברת השמה, תימנעו ממצבים לא נעימים כפי שציינו בפוסט ואף תגדילו את סיכוייכם להתקבל לאותה חברה.

הפוסט נכתב בהשראת המאמר מאתר ere.net

2 תגובות:

  1. חשוב לדעת איך לעבור את הסינון של המערכות האוטומתיות שמשתדרגות כל הזמן. אבל ברגע שהגעת לראיון עבודה, הכי חשוב היא הכימיה, כמו בזוגיות, שכולם ירגישו בנח. עדיף קשר טוב, אמין וכן מאשר ידע וכשרונות וקרירות.

    השבמחק
  2. אני מאמין בכתיבה אמיתית, כנה ורגשית, כך אפשר להתקבל כמעט לכל מקום

    השבמחק