יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

כיצד מסתכלים על הפרופיל האישי שלנו ברשתות החברתיות?


מחקר חדש של הסטארטאפ EyeTrackShop חשף - כיצד מסתכלים על הפרופיל האישי שלנו ברשתות החברתיות. המחקר התבצע בעזרת מלצמות רשת אשר הוצמדו ל-30 ממשתתפי המחקר על מנת לעקוב ולצלם את תנועות העיניים שלהם בזמן צפייה בפרופילים השונים ברשתות החברתיות המובילות, כגון פייסבוק, לינקדאין, גוגל פלוס, פליקר, יוטיוב ועוד.

המצלמה בחנה את תנועות העיניים של המשתתפים על מנת להסיק מסקנות ולענות על השאלה המסקרנת במיוחד – כיצד מסתכלים על הפרופיל האישי שלנו ברשתות החברתיות וכמובן באיזה סדר?

רגע לפני שנספק לכם את נתוני המחקר, חשוב לנו להדגיש כי הנתונים אינם מושלמים. מחקר עם 30 משתתפים, איננו באמת מחקר אמיתי ומובהק, אך ממנו ניתן לקבל תמונת מבט כללית על התופעה.

תמונת פרופיל אומרת הכל
תמונת הפרופיל קיבלה את מלוא תשומת הלב ממשתתפי המחקר, בעיקר ברשתות החברתיות פייסבוק, Klout ו-StumbleUpon. ראוי לציין כי השתיים האחרונות אינן פופולאריות בישראל.
מסקנה שלנו – עדכנו את תמונת הפרופיל שלכם בהקדם.

תיאור התפקיד
תיאור התפקיד כיכב בצפייה בפרופילים אישיים בלינקדאין. למעשה, תיאור התפקיד קיבל יותר תשומת לב מצד המשתתפים מאשר כל דבר אחר המופיע באותו הדף.
מסקנה שלנו – רוצו לעדכן את תיאור התפקיד שלכם ועל תנסו למכור לוקשים.

החברים שלכם משפיעים גם עליכם
אם אתם חושבים שהחברים שלכם לא משפיעים עליכם, אז טעיתם ובגדול. משתתפי המחקר בחנו את החברים המופיעים בפרופילים האישיים השונים. הרשתות החברתיות הפופולאריות הן פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר ו-Klout.
מסקנה שלנו – חשוב שתדעו את מי אתם מצרפים כחבריכם לרשת.

דוגמה לפרופיל אישי בפייסבוק וכיצד נצפה על ידי אחד ממשתתפי המחקר.




אז איך כל זה מתקשר לחיפוש עבודה ובכלל גיוס עובדים? ובכן, אין זה סוד כי המגייסים והמגייסות, אם מדובר בחברת השמה בהייטק או בחברות המגייסות באופן ישיר בוחנות את הפרופילים האישיים של מועמדים ברשתות החברתיות. בעוד בארה"ב ובעולם כולו בוחנים מספר רב של רשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקדאין, Klout ואחרים, בישראל המגייסים שמים דגש על לינקדאין ופייסבוק בלבד.

מכאן ניתן להבין, כי אם אנו מחפשים עבודה, עלינו לדאוג לתמונת פרופיל טובה ונעימה לעין – לא מומלץ להעלות תמונת פרופיל עם בגד ים או משקה אלכוהולי, עלינו לדאוג לתיאור תפקיד מובן – לא מומלץ לנסות להתחכם ולהמציא תיאור תפקיד בעל תואר מופרך, עלינו לצרף חברים אמיתיים או חברים בעלי פוטנציאל עסקי – לא מומלץ לצרף אנשים מפוקפקים שמעלים תכנים שאינם רלוונטיים לכם, וכמובן – עלינו לחשוב טוב עלו תכנים אנחנו משתפים עם העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה