יום ראשון, 29 בינואר 2012

תן למעסיקים לרדוף אחריך


מוסר אדונים על פי ניטשה זה המצב הנפשי בו האדם מבין שהכוח נמצא בידיו והוא קובע את החוקים במשחק. עד לא מזמן כולנו היינו שרויים במצב תודעתי שבו אנחנו זקוקים למעסיק, נמצאים בתחרות עם עוד אלפי מתמודדים על מקום עבודה אחד בודד ונתונים לחסדיו של מקבל ההחלטות. אין המצב עוד כזה. התפקיד שלנו הוא להבין זאת ולהתחיל לעשות שינויים בהתאם.

עובד הוא הנכס היקר ביותר של הארגון ובעוד שבעבר הסברה הייתה שהלקוח עומד לפני הכל, היום יותר ויותר מעסיקים מבינים שבלעדי העובד אין מוצר ואין לקוחות. ניתן לראות זאת בשינוי כללי המשחק של מהלכי גיוס עובדים ובהתאם לכמויות המשאבים אותם משקיעים ארגונים שונים לטובת גיוס עובדים. המנצחים הגדולים כאן הם העובדים כמובן, שזוכים להכרה בחשיבותם הרבה, כאשר בהתאם לזה גם כיוון הרדיפה משתנה. לא עוד עובדים שרודפים אחרי מעסיקים, היום אתם יכולים להתרווח ולתת למעסיקים לרדוף אחריכם.

שניה לפני שאתם עושים זאת, תזכרו שאם תעזרו קצת למעסיקים, דברים יזוזו מהר יותר ואיזה צינור טוב יותר למשימה זו מהרשת החברתית? זה נכון שהמעסיקים הפכו להיות המחזרים, אך גם בריקוד הזה צריכה להיות חשיפה. התפקיד שלכם הוא לעזור למעסיק לזהות אתכם ולראות כמה אתם מוכשרים.

הרשת החברתית היא בדיוק הפלטפורמה ליישום עקרון זה, כאשר התפקיד שלכם הוא להעביר בעמוד הפרופיל שלכם בצורה הממוקדת והמפוארת ביותר את העבר שלכם, הנסיון שלכם והכישורים שלכם ובכך למעשה להציג את התמונה הטובה ביותר של עצמכם, מה שיסייע למעסיק להבין שאתם זה בדיוק מה שהוא מחפש.

תתחילו מלינקדאין
לינקדאין היא הרשת החברתית עם האוריינטציה העסקית ביותר, זה לא אומר כמובן שגיוס לא נעשה ברשתות אחרות, רק שברשת הזאת רובה ככולה של הפעילות הנעשית היא עסקית. ככזאת היא מציעה מגוון של כלים שמסייעים לחבריה להציג את עצמם באור הטוב ביותר, ובכך למעשה מסייעת למגייסים למצוא במהרה ובאופן ממוקד את שהם מחפשים אחריו.
בפרופיל שלכם יש אפשרות להציג המלצות של אנשים אחרים עליכם, כך שתוכלו לבקש ממעסיקים, קולגות ולקוחות להוסיף המלצות בכרטיס. בחלק המקצועי תוכלו לראות כי אתם מתבקשים לפרט את מגוון הכישורים שלכם. עם הזמן תגלו כי לינקדאין מספקת לכם אפשרויות ייעול ומציעה לכם להוסיף תחומי התמקצעות שקרובים לתחומים שהגדרתם, כך שאם יש לכם כישורים נוספים או שאתם עושים עוד דברים שלא חשבתם שיש מקום לציין, לינקדאין כבר תוודא שתוסיפו גם אותם. הקפידו לעדכן מעת לעת את הפרופיל שלכם, זה יראה למעסיקים שאתם דינאמיים ולא נרדמים על המשמר.

אל תזלזלו בפייסבוק
לפייסבוק יש מוניטין חברתי יותר ועסקי פחות, יחד עם זאת, אין הדבר אומר כי הוא לא משמש למטרות עסקיות, ההפך הוא הנכון. את המידע הפורמאלי אמנם אוספים מלינקדאין, אך כל הסאבטקסט נאסף דווקא מהמקום בו המגננות והמחסומים יורדים. המעסיקים מאמינים, ובצדק, שבמקום שבו העובד מרגיש בבית, בין חבריו- בפייסבוק, ניתן יהיה לזהות את הטבע האמיתי שלו. כידוע, כישורים מקצועיים הם לא הפרמטר היחיד על בסיסו נמדד עובד ולאישיות שלו יש משקל רב בתמונה הסופית אותה הוא מציג. כך למשל, מעסיק יוכל לנבא את רמת היציבות של העובד. מעסיקים רבים יחששו לדוגמא מעובדים שמחליפים בני זוג בתדירות גבוהה, הדבר מעיד מבחינתם על חוסר יציבות, וחוסר יציבות זוגית מעיד בדרך כלל על גם על הפן העסקי.

בין רשימות החברים שלכם הקפידו שיהיו כמה שיותר אנשים מהתחום, העדיפו להתחבר גם עם אנשי מפתח, אף פעם אי אפשר לדעת מתי הם יבואו לכם לעזר. השתדלו לבנות יחסים, גם אם הם נשארים רק במסגרת פייסבוק. העניקו מחשבה נוספת על התמונות אותם אתם מעלים. אין צורך להתחסד, לכולם ברור שפייסבוק היא זירה חברתית, אבל גם מומלץ לא להתפרע. הביעו עניין מקצועי דרך הרשת, השתתפו בדיונים שרלוונטיים לתחום שלכם, העלו קישורים לכתבות עיתונות ובלוגים ותראו אקטיביות. ככל שתשתפו בחומר מקצועי יותר כך תתפסו כמקצועיים יותר, וחשוב מכך, כך תתפסו כאנשים שאוהבים את מה שהם עוסקים בו. מגייסים יעדיפו עובדים מסורים שאוהבים את עיסוקים גם בזמן הפנוי שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה