יום ראשון, 5 בפברואר 2012

ארגון הייטק מחפש טייס בשייטת מטכ"ל


ומה אם אני הנדסאי בוגר מכללה? אל דאגה! אם אתה לא מינימום מהנדס גרעיני עם רקורד של מדען טילים זה לא אומר שלא תוכל למצוא את משרת חלומותיך.

זה נכון שמעסיקים רבים מעמידים תנאי סף מאוד גבוהים לטובת קבלה לעבודה במהלך תהליכי הגיוס שלהם, יחד עם זאת, אין הדבר אומר ששוק העבודה פתוח רק לכוכבים. הסוד טמון בחיפוש ממוקד ובתיאום ציפיות שהיא למעשה מילת המפתח.

במבט ראשוני חיפוש עבודה, במיוחד בתחום ההייטק, יכול להיות תהליך די מאיים וזאת בגלל הדרישות הדקרוניות של מעסיקים שונים שמעמידים לעיתים תנאי סף בלתי אפשרים לכאורה, יחד עם זאת, לאחר ההלם הראשוני אפשר לקחת אוויר ולעשות חיפוש שני- הוא בדרך כלל יעלה תוצאות הגיוניות ונגישות יותר.

הצלחה במציאת משרה תואמת טמונה בסוד החיפוש הנכון בשילוב עם הצגה מהיימנה ואדקווטית שלכם ושל הכישורים שלכם. אלה יובילו לא רק למציאת עבודה, אם כי יבטיחו גם השארות לפרק זמן ארוך.

מציאת עבודה - הכל טמון בשיטה
כל אחד יכול למצוא עבודה, ולא סתם עבודה, אלא את העבודה שאליה הוא מכוון, עם התנאים אותם הוא רוצה והשכר שנראה הוגן בעינייו אם רק יפעל בשיטה הנכונה. תהליך העבודה מתחיל כבר בשלב הראשון של הכנה עצמית וסקירת השטח. בצעו אדפטציה לקורות החיים שלכם, הן לקורות החיים הפיזיים, כלומר המסמך עצמו והן לייצוגים שלכם און ליין, כלומר הפרופילים ברשתות החברתיות. התמקדו בסוג העבודה אותה אתם רוצים להשיג והתאימו את הייצוג שלכם בהתאם לכך. הבליטו את הדברים הרלוונטיים והורידו מיקוד מאלה שרלוונטים פחות. כשאתם מתחילים לחפש את המעסיקים הרלוונטיים עשו שיעורי בית ואיספו כמה שיותר ידע על כל ארגון, לפני שאתם יוצרים את הקשר הראשוני. לסביבה הארגונית תהיה השפעה אקוטית על מידת האושר שלכם בעבודה, ולכן כדאי לדעת מראש את מי אתם הולכים לחפש. אם אתם מתעקשים על סעיף השכר לדוגמא, העדיפו לפנות לארגונים שידועים כמעניקי שכר גבוהים. זה ידוע שבשוק יש ארגונים נדיבים יותר ונדיבים פחות. התכוננו אל ראיון העבודה. פתחו מודעות לשפת הגוף שלכם ולאופן שבו אתם מגישים את עצמכם- תהיה לזה השפעה רבה על האופן שבו המראיין יתפוס אתכם. ככל שתטיבו להכיר את המעסיק והדרישות שלו כך תוכלו לספק לו מענה מדוייק יותר ולהגביר את סיכויי ההצלחה שלכם בתהליך הגיוס.

תגובה 1:

  1. תהליך חיפוש עבודה הוא שלב מאוד מתסכל, לא משנה לאיזה תחום אנו פונים. אם אתה צעיר מדי - אין לך ניסיון. אם אתה מבוגר ובעל ניסיון - עברת בין יותר מדי מעסיקים ואתה כבר לא יכול לעמוד בקצב השינויים.

    מהניסיון שלי, השיטה הטובה ביותר היא לשלוח קורות חיים מוצלחים לכל המעסיקים הפוטנציאלים אשר באמת הייתם רוצים לעבוד עבורם ולהיות עצמכם. אחד הדברים החשובים זה האינטרקציה הבינאישית בראיון. אף אחד לא רוצה לעעבוד עם אדם שמתרגם כלא נעים.

    ברגע שעוברים את השלב הראשוני של הותרת רושם "חברתי" הרבה דלתות יפתחו.

    השבמחק