יום שני, 9 בינואר 2012

דרוש מתכנת iOS


בשנים האחרונות התמונה בשוק ההייטק השתנתה. חלק גדול מהפעילות ואופן העבודה השתנו ואיתם גם הצרכים והדרישות של השוק ושל המעסיקים השונים. חברת אפל המוכרת לכולנו בהחלט שינתה את כללי המשחק ואפשר להגיד שהיא אפילו שינתה את פני העולם במידה מסויימת. עם המוצרים שלה, מערכת ההפעלה הייחודית שלה והרף הגבוה אותו הציבה אפל למתחריה וללקוחות בשוק, אנחנו ללא ספק נמצאים בעידן טכנולוגי חדש.

אחד התחומים הבולטים בהם ניתן לראות שינוי מהותי שעליו אחראית אפל זהו תחום האפליקציות החדש ולצדו כמובן מערכת ההפעלה הייחודית של אפל שמצריכה התייחסות שונה ומיוחדת.

iOS
היא מערכת ההפעלה של מכשירי אפל הכוללים בין היתר את מכשיר הסלולר  (iPhone), את מכשיר הטאבלט (iPad) ועוד. מערכת ההפעלה הייחודית של אפל מצריכה כמובן היכרות מעמיקה, הבנה והתאמות מיוחדות.

פיתוח אפליקציות iPhone Operating System
מתכנת iOS צריך להכיר כללים חדשים לטובת עבודת התכנות שלו, והעבודה שלו מקבלת שינוי במובנים רבים מהמתכנת הרגיל.

השינוי אותו אפל הכניסה בא לידי ביטוי לא רק בממשק המשתמש החדש לחלוטין, אם כי בכל ההתנהלות כולה, והכוונה היא כמובן לאפליקציות שחדרו בסערה לחיינו. האפליקציות הן עולם חדש ומרגש, הן עבור המשתמשים והן עבור המפתחים. מדובר על מקור יצירה בלתי פוסק, ובעיקר מקור הכנסה בלתי מוגבל, לכן כאשר מתכנת
iOS חושב על אפליקציה חדשה הוא צריך לקחת בחשבון כמה פרמטרים.

ראשית, מידת הצורך של השוק באפליקציה זו. מה הערך המוסף של האפליקציה? האם קיימת דומה לה בשוק? ואם כן, היכן השיפור המשמעותי באפליקציה החדשה? האם, בעולם שמוצף באפליקציות חינמיות, יהיה למשתמש אינסנטיב חזק מספיק לרכוש את האפליקציה החדשה, או שפיתוחים משלימים יקבלו ביקוש לאחר הורדה של גרסא ראשונית בחינם. עבור מתכנת
iOS עצמאי כמות השיקולים שיש לקחת בחשבון עוד לפני שמתחילים לפתח אפליקציה הוא מאוד גבוה, להבדיל מהמתכנת השכיר שאמון בעיקר על הפן הביצועיסטי. נקודת האור היא שככל שתפתחו יותר אפליקציות, כך תהליך ההכנה והחשיבה האסטרטגית יהפוך אוטומטי יותר.

מתכנת
iOS צריך להיות איש תוכנה, אך להבדיל מהמתכנת המסורתי- עליו להיות קודם כל איש קריאייטיב, משווק וקצת איש עסקים. מפתחי iOS טובים, שאיכותם וטיבם נמדדים כאמור על בסיס שפשוף, השמים הם הגבול עבורם, גם מבחינת אפשרויות תעסוקה ובעיקר מבחינת אפשרויות הכנסה. ניתן לראות מפתח iOS רבים שעובדים כשכירים, אך בתחום פיתוח האפליקציות ניתן לראות גם עולם שלם של עצמאים פריסטיילים שעובדים לבד ועושים אקזיטים מכובדים למדי.

מחפשים עבודה בפיתוח iOS? גיוס עסקי מזמינה אתכם לשלוח קורות חיים למגוון משרות Mobile ככלל ופיתוח iOS בפרט!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה