יום שני, 13 בפברואר 2012

גיוס עובדים באמצעות פייסבוק


כבר יש לך משרה מדהימה שרק ממתינה לאיוש, והחלטת שאתה רוצה לבדוק את כוחה של הרשת החברתית ביעול התהליך. התחלת להאבק עם טוויטר, לינקדאין וכמה רשתות חברתיות ייעודיות לתעשייה שלך, אך יתכן שאתה מתעלם מכלי רב עוצמה שנמצא ממש מתחת לאף? הרי הוא פייסבוק. אתר הסושיאל העצום הזה אמנם הראה כי יש באפשרותו לעורר בעיות ומחלוקות שונות, אך הוא גם הוכיח פוטנציאל אדיר ביכולת למצוא כשרונות ואנשים מתאימים למשרות בכל הרמות ובכל התפקידים.

48% ממחפשי העבודה, כאשר 63% מתוכם בעלי פרופיל עשו שימוש במדיה החברתית לחיפוש עבודה באמצעות פייסבוק רק בשנה האחרונה. מדובר בעיניים רבות שמחפשות אחר הזדמנויות, ואם המותג שלך כבר פעיל ברשת זה יוכל לסייע לך בגיוס דעת קהל להמלצות עבור מועמדים ראויים.

מדוע פייסבוק חשוב?
פייסבוק הוא האתר השני בגודלו בעולם כשלפניו נמצא רק גוגל, כאשר 85% מגולשי האינטרנט הינם בעלי פרופיל בו. 74% גולשים באתר על בסיס יומי.
כשלושת הרבעים מזמן הגלישה מבלה הגולש ברשתות חברתיות, בעוד שתדירות הגלישה באתרים אחרים נאמדת בכדקה אחת בכל 7 דקות.

כ-60% מגולשי פייסבוק הינם בעלי למעלה ממאה חברים ועשו לייק למותג אחד לפחות.

למעלה מ-40% מגולשי פייסבוק ציינו מותג בסטטוס שלהם והעלו פוסט, וידאו או קישור למותג בפייסבוק.

1 מתוך 5 ממשתמשי פייסבוק עדכנו את הסטטוס המקצועי שלהם בשנה החולפת.

מהמותגים המובילים שמנהלים עמוד מעריצים לאפשרויות קריירה בחברה הם:
סטארבקס עם 27,286,645 מעריצים.
רד בול עם 25,778,407 מעריצים.
מקדונלדס עם 13,519,467 מעריצים.

איך להבריק בפייסבוק?
א.      עצבו עמוד קריירה מקצועי.
ב.      המנעו מעודף אינפורמציה שעלולה לבלבל.
ג.       פרסמו תוכן מעניין ומרענן לטובת יצירת עניין אצל קהל היעד.
ד.      העלו חידונים ותחרויות ליצירת מחויבות, כל זה בהתאם לתקנון האתר.
ה.      הקשיבו למתמודדים והגיבו.
ו.        פרסמו המלצות של עובדים והעלו חומרים רלוונטיים לתעשיה, טיפים והמלצות.



תגובה 1:

  1. גיוס עובדים באמצעות פייסבוק!! מעולה
    המון תודה על הפוסט, קיבלתי ממנו כמה טיפים טובים, שאני מאוד מקווה שיעזרו לי בהמשך :)

    השבמחק