יום רביעי, 15 בפברואר 2012

גיוס עבודה בהייטק


תחום ההייטק הוא תחום שבו ההון האנושי הוא המשאב המרכזי ביותר של התעשייה. במסגרת השינוי שמתרחש בכל עולם התעסוקה ובעולם ההייטק בפרט, הארגון מפנה את מקומו לטובת העובד בהיררכיית החשיבות, כך שלמעשה היום אפשר כבר להגיד שזה לא הארגון שמגייס עובדים טובים, אלא העובדים הטובים מגייסים את הארגון שיספק לכם את התנאים הטובים ביותר.

אנשי פיתוח, אנשי תוכנה, מנהלי מוצר ואנשי מכירות טובים הם ללא ספק אוצר שקשה מאוד למצוא לו תחליף. תפקידים אלה ותפקידים נוספים מצריכים נסיון, מקצועיות וכישורים אישיים נרחבים ביותר וכאשר מגיע עובד מכושר, מנוסה וטוב במה שהוא עושה הרי שערכו- יקר מפז.

בזמן שעובד הייטק מחפש ארגון שיספק לו בית, בין אם מדובר על איש SEO, מפתח PHP או מתכנת .net עליו להבין שהכל נמצא בידיים שלו. הוא זה שעושה את השופינג והבחירה הסופית תהיה בידיים שלו. המטרה כמובן היא למצוא את מקום העבודה הטוב ביותר, כך שיהיה תיאום ציפיות הן מבחינת השכר ותנאי ההעסקה, אך גם שיהיה תאום ציפיות בכל הנוגע לתנאי העבודה, אפשרויות הצמיחה, עם התרבות הארגונית וכיוצא בזה.

על מנת למקסם את הפוטנציאל של כל ראיון עבודה חשוב שמחפש העבודה יעשה מחקר על כל ארגון לפני שהוא מבצע בכלל את הפניה הראשונית שלו, כך יוכל להקטין את טווח הטעות שלו. כדאי לזכור שהותרת רושם חיובי הוא דבר חשוב גם אם סיכומי הראיון לא יהיו חיוביים הפעם- זה לא אומר שלא יהיה סיבוב שני, ולכן מוטב להגיע כמה שיותר מוכנים וממוקדים לראיון.

לטובת איסוף מידע אודות ארגונים שונים וכל מה שרלוונטי אליהם ניתן לפעול בכמה דרכים.

ראשית, חברת השמה בהייטק עומדת לרשותכם לעניין זה ותוכל לספק לכם את כל המידע הדרוש לכם אודות הארגונים השונים.

ימי קריירה במוסד הלימודים גם הם הזדמנות נהדרת למציאת ארגונים שונים. בימי הקריירה מגיעים המעסיקים השונים אל הקמפוס ומציגים את עצמם- זהו ללא ספק מקור טוב לקבלת אינפורמציה.

תקשורת בין אישית תהיה גם היא אפקטיבית למדי לעניין זה. אם אתם מכירים אנשים שעובדים או עבדו בארגונים שרלוונטיים עבורכם, תמיד תוכלו להתעניין אצלם על כל מה שרלוונטי לארגון.

חשוב להגיע כמה שיותר מוכנים לראיון העבודה, כך שגם אם בסיומו תתקבל החלטה שלא ממשיכים יחד- כדאי שתשאירו פתח לעתיד המפתיע. אין לדעת מתי אתם והמראיין תפגשו שוב.

2 תגובות:

  1. חברת השמה בהייטק זה אחד הדברים המוצלחים ביותר, באמת. זה גם ככה תחום מאוד מבוקש, שלא קל למצוא בו עבודה, לכן חברות ההשמה הללו עוזרות המון המון.
    שווה כל פני, כמו שאומרים.

    השבמחק
  2. כאשר מחפשים משרות הייטק חשוב לזכור לערוך קורות חיים ממוקדים בהתאם לתפקיד המבוקש, כלומר, מידע שאינו רלוונטי לתפקיד לא תמיד עוזר להתקבל. אנשי כוח האדם עוברים על עשרות טפסי קורות חיים, אין זמן להשקיע שעות בכל טופס וטופס, לכן חשוב להיות ממוקד ולדאוג להדגיש את היכולות שלכם.

    השבמחק