יום חמישי, 7 ביוני 2012

כיצד לגרום לאנשים ברשתות החברתיות להתעניין במשרות? חלק ב'


הפוסט הקודם – כיצד לגרום לאנשים ברשתות החברתיות להתעניין במשרות?חלק א' סיפק דוגמאות לסיטואציות עסקיות. בפוסט הנוכחי, נספק דוגמאות קצת יותר ממוקדות עם טיפים שיעזרו לכם בתהליכי גיוס עובדים.

השמת מוצר


אם אתם הולכים לנסות למכור לאנשים ברשתות החברתיות, אז תצטרכו להציג את המוצג כפי שמוצג בסרטי הוליווד – עדין ולא פולשני. יש סצינה מהסרט
IronMan שבה השחקן, רוברט דאוני ג'וניור חוזר מהשבי ומבקש צ'יזבורגר ומגישים לו שקית מבורגר קינג. ההפקה לא עצרה את הסרט עם פרסומת של חברת בורגר קינג, אלא שתלה את המוצר בתוך העלילה.

אנשים ברשתות החברתיות לא רוצים להיות בקו המטרה של החברות המסחריות והם אף לא רוצים לראות הצעות עבודה. אנליסט שלForrester Researh תיאר את המאמצים "כמו לנסות למכור דברים לאנשים כשהם מבלים עם חברים על הבר." אם אנשים היו רוצים לראות מודעות דרושים, הם היו מחפשים אתר דרושים טוב או חברת השמה בהייטק - לא פייסבוק או רשתות חברתיות נוספות.

התערבות דורשת מגע רך, לא מכירה בוטה או אגרסיבית. החברה שעושה עבודה נהדרת היא Dell, אשר פיתחה אסטרטגיית שירות לקוחות מוטמע בהתערבות החברה מול הצרכן בפייסבוק. כל מעביד המעוניין למשוך מועמדים באמצעות המדיה החברית יכול ללמוד הרבה מהדף העסקי של Dell. במובן מסויים זה נוסחה פשוטה מאוד – צריך לעשות את זה מעניין. להתחיל שיחה על ידי בחירת נושא רלוונטי לקהל ולהמשיך על ידי הכללת אנשים נוספים שיכולים לתרום לשיחה. כלומר, לגרום למותג להיות מורגש, אבל לא דומיננטי. פעולה זו למעשה יוצרת קהילה. אם אתם מתכוונים להתחיל לדבר על מקומות עבודה, אז המגש צריך להיות ארוג לתוך השיחה. הצרה היא כי מדובר באסטרטגיה נמוכת תשואה שלוקחת זמן רב ומאמץ. האנשים בקהילות כאלו נמצאים בהן, בגלל הקהילות לא בגלל המשרות המפורסמות. אלו אשר מעוניינים במשרות, סביר להניח שכבר הגישו מועמדות במקום זה או אחר.

השתמשו בהיבט החברתי של הרשתות החברתיות

אנשים הסתמכו זמן רב על רשתות חברתיות כדי לעזור להם למצוא עובדה – הרבה לפני קיומה של רשת כזאת בהגדרתה. אלו הן רשתות חברתיות אמיתיות המכילות חברים וקרובי משפחה.
רשתות חברתיות באינטרנט תרמו והעבירו את התהליך כמה צעדים קדימה אל עולם האונליין. בסקר שנערך 
לאחרונה בקרב 1,800 מועמדים, כמחצית מהנשאלים טענו כי הם מצאו את עבודתם האחרונה באמצעות קשרים שנעשו ברשתות החברתיות, בעיקר דרך חברים וקרובי משפחה. באופן מעניין, רובם גם דיווחו על רמות גבוהות יותר של שביעות רצון עם מקום עבודתם. הסיבה הסבירה היא שיש להם תובנות יותר טובות על מקום העבודה.

זה לא סקר ענק, אבל זה מראה כי מועמדים משתמשים ברשתות חברתיות על מנת להנות מן הקשרים החברתיים שלהם – לא בגלל הצעות עבודה.

עבור מעסיק הרוצה לנצל רשת חברתית מסוימת, הגישה צריכה להיות כזאת שתמשוך אנשים לשיחות מהסוג שכבר יש להם עם חבריהם. שיחות מקצועיות ולאו דווקא אישיות. הצגת משרות רלוונטיות לתוך שיחות בין חברים יכולה לגרום לאחד הצדדים להפנות את המשרה לחבר נוסף אשר איננו נוכח בשיחה או לגרום לאחד הנוכחים לשקול בעצמו את המשרה. לכן, פרסום מודעה לכשעצמה ברשתות החברתיות לא תמיד תחזיר את ההשקעה.

לסיכום, כאנשי גיוס, אם אנו רוצים להצליח בגיוס מועמדים חדשים, אנו זקוקים לפנות בדרכים חברתיים יותר, כגון ניהול שיחה ולא פרסום משרות. אנו זקוקים למהלכים מתונים ולא אגרסיביים, כמו פרסום משרה. כך המועמדים יגיעו אלינו מהר יותר ולא נצטרך לחפש אותם בנרות.

*פורסם באתר ERE ותורגם ע"י צוות גיוס עסקי

תגובה 1:

  1. היי שמעתי על חברה חדשה שמגייסת אנשים וכולי...

    רציתי להגיד שיש המון אי סדרויות לגבי החברה, ראיתי מייזמי החברה נמצאים באתר זה ובנוסף בלינקדינק המייסד הקים את החברה לפני שנתיים אך "המנהל שיווק" בחרה כבר 3 וחצי שנים (קצת מוזר), ואני אישית לא מאמין בייזמים סדרתיים ללא הצלחה!! אך אני אוהב לעקוב אחרי חברות חדשות שנרשמות ברשם החברות הישראלי ואת מהלך ההתקדמות שלהם אז חוץ מצוות שלם של מתכנתים גרפיקאים וקופירייטרים שכל הזמן הם מחפשים ולפי מה שנראה בלינקדינק הם מגייסים האתר שלהם הוא טמפלייט שהם הורידו אני מצפה מאתר שהיעד שלו להיותר אתר חברתי לעסקים ולא למשתמשים רגילים שישקיעו קצךת יותר כי זה ניראה כאילו הם סתם עוד ילדים שחולמים על אקזיט אך לאחר זמן מה שהאתר שלהם עם טיימר שנמצא של חודש שנמצא בלופ כבר שנה סוף סוף הפך לאתר והייתם מצפים שהאתר יהיה סוף סוף עם קוד שלהם ובנסף להשתמש בסיפריות חיצוניות ופלאגאינים אחרי 3 וחצי שנים הם הורידו שוב אתר מוכן ושינו את הטקסט אני מצפה מייזמים ישראלים לקצת יותר מאשר חובבנות לשמה אפילו אם הם נעזרים במט"י התבנית של האתר שלהם הוא - http://www.wiscocheck.com/

    שהוא מוכר יחסית !! ואני מצפה שחברה שהזכות קיום היחידה שלה היא דרך גיוס כספים תשקיע קצת יותר ובאמת תכתוב את הקוד לאתר כה פשוט מאשר להוריד תבנית לבטל את הטקסט ("עם תג תגובה") שהיא לא צריכה אז בקיצור היזהרו מ- SBN WEB SOLUTIONS

    ובשבוע הבא חברה חדשה שיש להיזהר ממנה

    תודה,

    מתכנת שאכפת לו.

    השבמחק