יום שני, 16 ביולי 2012

עבודה חדשה במרחק לחיצת "לייק" אחד בלבד


בעידן חדש של מחפש העבודה, יש היבט חשוב אחד שהדורות הקודמים החסירו: הצורך בנוכחות חזקה ויציבה באינטרנט. זה לא מסתכם בפתיחת פרופיל בפייסבוק, אלא צריך גם לדעת כיצד להשתמש בו, ולא לנצלו לרעה. זה לא מסתכם רק בפתיחת פרופיל בלינקדאין, אלא גם ביצירת קשרים אמיתיים. זה לא מסתכם רק בציוץ מפעם לפעם בטוויטר, אלא לדעת מתי הזמן הנכון לצייץ ומהי הנקודה הנכונה ביותר.

אז רגע לפני שאתם צוללים אל הניסוי במדיה חברתית ועבודה, קחו כמה טיפים של עשה ואל תעשה מן המומחים בתחום.

לעשות: תסתכל על פרופילים של אנשים דומים לעצמך בלינקדאין, אומרת צ'נדלי בריאן, כותבת קורות חיים מקצועית , מאמנת קריירה והמגייסת לשעבר ויועצת קריירה בבית הספר  Ivy League. היא גם ממחברי "מדריך חיפוש עבודה טוויטר".

"לינקדאין הוא מסד נתונים ענק שיכול להוות מקור ליצירת פרופיל אישי ונוכחות באתר", אומרת בריאן. "אם אתה תקוע במהלך הניסיון להגדיר את עצמך ואת מה שאתה עושה בעבודה שלך, מומלץ להסתכל על פרופיל של מישהו אחר, כך תוכל ללמוד כיצד להציג את עצמך טוב יותר".

לעשות: "תתקשר - Link in רק עם אנשים שאתה מכיר", אומר רוברט הלמן, מאמן קריירה בחברת הלמן ייעוץ קריירה ומחבר הספר – " Your Social Media Job Search".

"היה לי לקוח אשר החל להשתמש בלינקדאין והיו לו 1000 פלוס חיבורים / קישורים חברתיים. רובם היו זרים זה לזה", אומר הלמן. "זה היה חסר תועלת לחלוטין עבורו."

"לינקדאין הוא אידיאלי לשמירה על יחסים לאורך זמן, ועל כך, הקשר האישי צריך להתקיים", אומר הלמן.

לעשות: זכרו את כלל הזהב של המדיה החברתית - "תן לפני שאתה מצפה לקבל בחזרה", אומרת סוזן וייטקומב, אחת ממחברי הספר של בריאן. על פי וייטקומב, זהו כלל הזהב מבחינת ברשתות החברתיות - נטוורקינג הוא רחוב דו סטרי.

"חפשו דרכים שונות על מנת לעניין, לתמוך ואפילו לבדר אחרים", אומרת וייטקומב.

לא לעשות: "אל תשתפו בדברים שלא הייתם מרגישים בנוח אם היו מופיעים בעמוד הראשי של העיתון", מייעץ כריס פורמן, מנכ"ל StartWire, אתר מדיה חברתית לחיפוש עבודה, שבריאן ממליצה בחום להשתמש בו. פורמן עוסק בפיתוח טכנולוגיות לחיפוש ומציאת עבודה מזה 15 שנים, ויש לו לא מעט עצות על השימוש במדיה חברתית.

"זה לא רק על פרסום התמונה הזאת שאתם שותים ונהנים בחופשת האביב יותר", אומר פורמן. "אנשים מסתכלים על התגובות שלכם, על הסטטוסים האחרונים שלכם, הם רוצים לראות אם אתם חיות מסיבה ואנשים בעייתים או סתם משהו מקרי לחלוטין. אם הם מוצאים תגובה שלילית או פוגעת באחר, הם עשויים לומר, "האם זה האדם שאני רוצה בארגון שלי?"

לא לעשות: "אל תשאלו מיד על עבודה. למרות שזה נשמע מנוגד", אומרת ויטקומב, לשאול אם ישנן משרות פתוחות יכול להעמיד אתכם בעמדה מאוד לא נעימה, של אנשים נזקקים או חסרי ידע בפרוטוקול חיפוש עבודה".

"זה דומה לבחור אחד ששואל את חברו: 'היי, יודע על כמה נשים שאני יכול להתחתן איתן?" "וייטקומב אומרת. "המטרה להשתמש בשאלות פתוחות על מנת ליצור דיאלוג בכדאי לתקשר בצורה המעודדת שיחות. בקשו עצה בנוגע לחיפוש עבודה, הפניות לקשרים ברשת החברתית או תובנות על חברה מסוימת."

לא לעשות: אל תחכו לכך שמישהו ימצא אתכם  ואל תצפו לתוצאות גדולות ביום אחד.

אנשים מבלים זמן רב מדי בתקווה להימצא בלינקדאין," אומר הלמן. "זה חיפוש עבודה פסיבי, במקום ללכת אחרי מה שאתם באמת רוצים. לינקדאין הוא אידיאלי עבור חיפוש עבודה פעיל, אקטיבי. זה הכול עניין של מינוף הרשת ויצירת קשר עם אנשים שאתם לא מכירים. "

"מצד שני, ויטקומב אומרת אל תצפו שהכל יעבוד מהר, ושבכל רשת חברתית הדברים יזוזו ויעבדו אחרי יום, שבוע ואפילו חודש. "צריך להיות אסטרטגיים, עקביים ולאפשר אקראיות".


*המאמר תורגם מאנגלית ע"י צוות גיוס עסקי – חברת השמה בהייטק והד הנטינג מקצועית

תגובה 1:

  1. לינקדאין מאפשרת מציאת עבודה במרחק נגיעה, בזכותם מצאתי עבודה באוסטרליה בהייטק, בחברה כלשהי שארגנה לי לא רק את העבודה, אלא גם דרכון אוסטרלי (כעבור זמן מסוים כמובן), חזרתי לארץ מהסיבות שלי אבל אני יכול להגיד שמבחינת מציאת עבודה, לינקדאין פשוט וקל - עובד.

    השבמחק