יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

כיצד להיעזר ב Pinterest.com כחלק מתהליך חיפוש העבודה?


מחפשים דרך נוספת לחיפוש עבודה? מה דעתכם להיעזר ברשת החברתית Pinterest כחלק מהתהליך?

בכתבה הבאה תסביר ברי יילר ריינולדס - מנהלת המדיה החברתית והתוכן בחברת FlexJobs , וכן יועצת קריירה לשעבר, כיצד להיעזר ברשת החברתית Pinterest בכדאי להגדיל את הסיכויים במציאת עבודה חדשה.

Pinterest הפכה לתופעה תרבותית במלוא מובן המילה. אנשים החלו להשתמש ברשת החברתית הזו לא רק למתכונים, עיצוב הבית ומציאת טרנדים אופנתיים. כאשר הכלכלה רעועה ומיליוני אנשים בעולם מחפשים עבודות חדשות, בין אם הם מובטלים או מעוניינים לשנות את מקום עבודתם, פינטרסט הוא בדיוק הכלי שמומלץ להשתמש בו לחיפוש עבודה.

בתחילת 2012, המגזין Mashable שאל את קוראיו "האם Pinterest עוזרת לך בחיפוש עבודה?" אנחנו כמובן ענינו ונמשיך לענות "כן!". באמצעות חמש דרכים יצירתיות כל אחד יכול להגדיל את סיכוייו בחיפוש עבודה ופיתוח הקריירה.

הצמד את קורות החיים שלך – Pin your Resume

חפשו את הביטוי "קורות החיים שלי" ב Pinterest ותקבל אלפי תוצאות. אם תהיו יותר מדויקים וספציפיים בחיפוש, תוכלו להגיע לעוד תוצאות רבות. למשל, חפשו "קורות חיים של מעצב גרפי" או "מתכנת קורות חיים" (כמובן באנגלית, אם כי אתם עלולים להיתקל גם בתוצאות בעברית או שפות אחרות).

חלק מקורות החיים שתקבלו יהיו בסיסיים למדי עם מידע ופריסה סטנדרטית. לעומת זאת, אתם בהחלט עשויים לקבל קורות חיים יצירתיים, מלאי גרפיקה והשקעה. רוב קורות החיים נופלים איפשהו באמצע, ולכן צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסא.

המטרה שלכם היא להצמיד את קורות החיים בפינטסרסט, אך שהקישור יצא מחוץ לאתר. כלומר, שגולשים אחרים ישתפו עם אחרים. לכן, כדי לוודא שקו"ח מושכים את העין, ללא טעויות כתיב ומאוד משכנע.

צור לוח קורות חיים – Create a Resume Pinboard

במקום להצמיד את קורות החיים המלאים שלך בתור סיכה אחת, צור לוח המייצג חלקים שונים של קורות החיים שלך עם סיכות שונות. האפשרויות הן רבות - הצמד תמונות של קולגות, מוסדות לימוד בהם למדתם, מקומות בהם התנדבת או תחביבים שאתה נהנה לעשות. כיוון שפינטרסט הוא מדיום חזותי, זו יכולה לספק לקורות החיים שלך ייצוג רב ממדים, אבל אסור לשכוח שבכדאי להגיע להמון צריך גם לתאר נכון את התמונה, ולכן נצל טוב את תיבת הטקסט ליד כל סיכה על מנת לתאר את התמונה - הסבר כיצד זה קשור לקריירה שלך ומדוע זה חשוב לך.

עקוב אחרי מומחי קריירה – Follow Career Experts

אם אתה מעוניין לקבל מספר עצות לחיפוש עבודה, לפינטרסט יש הרבה מה להציע לך. אתרים כגון CareerBliss יוצרים לוחות על מנת להציג רעיונות ופריטים מעוררי השראה הקשורים למציאת עבודה - עבודה שעושה אנשים מאושרים. משרד הקריירה וההשמה של מכללת פן סטייט למשל מספקת עצות מכוונות כלפי חסרי ניסיון ומתחילים בשוק העבודה.

כלומר, השמיים הם הגבול! רק צריך לחפש את אותם מומחים ולהיעזר בטיפים שהם מספקים לגולשים.

שלח קישורים לקורות החיים שלך בפינטרסט - Link to Your Pinterest Resume

לאחר שיצרת לוח לקורות החיים שלך, אתה צריך לספר לאנשים על כך. הוסף אותו לפרופילים שלך בלינקדאין, פייסבוק וטוויטר, כן גם לנייר עצמו. מומלץ גם לכלול אותו בחתימת הדוא"ל שלך, ולהוסיף אותו לכרטיסי ביקור. ככל שיש יותר מקומות שאתה מראה את דף הפינטרסט שלך,כך זה יכול לעזור לך בחיפוש העבודה.

רק חשוב מאוד לשמור את כל הלוחות שלך נקיים ומקצועיים, כי כולם ניתנים לצפייה על ידי כל אדם, בכל עת.

קבל השראה בחיפוש העבודה שלך - Be Inspired in Your Job Search

אם אתה עדיין לא מוכן להצמיד את מפעל חייך לפינטרסט, אז השתמש בו למטרתו המקורית - להשראה אישית.

חיפוש עבודה יכול להיות מאכזב ומלחיץ. אם זה עתה חזרת מראיון עבודה גרוע במיוחד, או שלחת 10 קורות חיים ללא תגובה, פנה ללוחות בפינטרסט שמעלים לך חיוך, גורמים לך לצחוק ומעודדים אותך להמשיך בתהליך חיפוש העבודה. באמת שלא חסרים דוגמאות, החל מקומיקס מצחיק, חתלתולים חמודים, ציטוטים מעוררי השראה וכן הלאה. כל מה שמשפר את מצב רוחך הוא משחק הוגן לנעיצה!

השימוש בפינטרסט בחיפוש העבודה שלך לא צריך לקחת סכום מופרז שלך זמן. זהו כלי נוסף שכדי להוסיף לארסנל. אם אתה אדם חזותי שנהנה מיצירתיות, פינטרסט בהחלט יכולה להיות דרך מצוינת לשחרר קצת קיטור ויצירתיות, תוך סלילת הדרך בחיפוש העבודה. ומי יודע, אולי זה גם יעזור לך למצוא עבודה חדשה.

האם אתה חושב שקורות חיים בפינטרסט יכולים להיות יעילים עבורך? למה או למה לא? נשמח לשמוע את דעותיך.

 

*המאמר תורגם מאנגלית ע"י צוות גיוס עסקי – חברת השמה בהייטק והד הנטינג מקצועית

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה