יום שלישי, 23 במרץ 2010

יציבות תעסוקתית שוב באופנה

שוק ההייטק דינאמי, משתנה, חברות נפתחות ונסגרות, חברות גדלות ומצטמצמות. "אז למה כשאף פעם לא עזבתי מקום עבודה אלא רק הועזבתי, אני מוצא את עצמי מתנצל על כך?" - אמר לי אחד המועמדים.
סוגיה לא פשוטה. כשאני פותחת קורות חיים בין היתר אני מסתכלת על יציבות תעסוקתית וכשאני לא מוצאת אותה אני סוגרת אותם וממשיכה לקורות חיים הבאים. חשבתי לעצמי מה היה עוזר לי להתמקד בהם ולא להמשיך הלאה - והתשובה היא לדעת מה הייתה סיבת העזיבה. אני היום מציעה למי שיש לו כשנה בכל מקום ולפחות 3 מקומות רצופים כאלו, לכתוב את סיבת העזיבה בהנחה שהיא לא קשורה אליו.
זה מאוד עצוב לדעת שגם הנסיבות גרמו לך לחפש כל פעם מקום וגם אתה לא מוצא מקום משום שלא היית יציב תעסוקתית.
אני מזכירה לכם כי קורות החיים הם כרטיס הביקור וכדאי לתת בו את מקסימום האינפורמציה הרלוונטית על מנת שיבינו אתכם.
המטרה שלכם היא להגדיל את מספר הטלפונים והפניות שאתם מקבלים משליחת קורות החיים והרבה פעמים אתם לא מבינים מדוע לא חוזרים אליכם, אז היום עברו שוב על קורות החיים ותנסו לחשוב מה היה חושב מי שפעם ראשונה רואה אותם לגבי למשל החלפת מקומות עבודה בתדירות. עוד טיפ קטן שיהיה רלוונטי - אם למשל הצטרפתם למקום עבודה ב- 6/2008 אז אל תכתוב 2008-2010 אלא תוסיפו את החודש כדי שיבינו שהייתם שם כמעט שנתיים...
גיוס עסקי הינה חברת השמה שמקפידה על הפרטים הקטנים וכנראה שכולם מתנהגים כך, מומלץ לנהוג בהתאם.
כרגיל אני מזמינה להתייעץ איתי במידה ויש לכם שאלה רלוונטית לכתיבת קורות החיים.

תגובה 1:

  1. לצערנו כוח האדם, לא משנה כמה הוא מיומן או לא, הוא המרכז אשר סופג את העליות והירידות בשוק ההייטק. החברות צריכות לחסוך - והן מפטרות את העובדים במחלקות הפחות חשובות שבהן אפשר להצטמצם.
    ולעניין האופטימי - כשיש פריחה, אז משקיעים ופותחים מחלקות ומרחיבים מחלקות ומחפשים עובדים.
    לכן תמיד כדאי להיות בקשר עם חברות השמה - גם שילוו אותך בפריחה וימצאו לך מקום מתאים, וגם שיעזרו לך בנפילה במקומות חלופיים.

    השבמחק