יום שני, 15 בנובמבר 2010

חיפוש עבודה אז והיום


כאשר פונה אלי מועמד שלא חיפש עבודה כבר מספר שנים אני מוצאת את עצמי נכנסת איתו להסבר מפורט על איך מחפשים עבודה בימנו. חשבתי לעצמי שיהיה נכון לכתוב על זה בלוג / מאמר או פוסט בכלל שיאפשר לכולכם לחסוך זמן יקר. המאמר הזה בעיקרו מתאים למי שהחל לחפש עבודה רק לאחרונה או לחילופין מחפש עבודה כבר זמן רב ולא מקבל מספיק תגובות.
אז מה זה בעצם חיפוש עבודה בימנו? דבר ראשון אני רוצה להגדיר למה אני מתכוונת שאני אומרת ימנו. מכל מקום אפשרי כולנו שומעים כל הזמן שאנחנו נמצאים בעידן הרשתות החברתיות. זה אומר שקודם כל, כל מחפש עבודה חייב להיות ברשתות הללו. חייב להקים לעצמו פרופיל, להתקשר לאנשים ברשת הזו ולהתחבר לקבוצות שקשורות לחיפוש עבודה. גם לגיוס עסקי ישנן מספר קבוצות, גם בלינקדין, גם בפייסבוק וגם בטוויטר. המטרה היא להתחבר להרבה אנשים המחפשים עבודה בתחומים שאני מציעה כדי שיוכלו כל הזמן לדעת מה חדש מבחינת המשרות שלי. המטרה של מחפש העבודה להתחבר לקבוצות שכאלו על מנת לאתר משרות רלוונטיות. אם בעבר הלא רחוק המטרה היתה לאתר משרות אז למעשה גם היום המטרה היא לאתר משרות אך היום כל משרה הפכה להיות ספציפית ומפורטת ולכל משרה ישנן דרישות מאוד מדוקדקות. בשוק בו מי שמנגן בחליל הם הלקוחות ולא המועמדים - תפקיד המועמדים הוא להתחבר ללקוחות הללו על ידי מציאת המשרות.
דבר שני, מי שיוצא כעת לחפש עבודה חייב להבין שנכונה לו עבודה. קודם כל עליך לייצר תשתית. התשתית תהיה התחברות לכמה שיותר מקורות מידע, רשימות לא פורמאליות של אנשים כמו רשימת דן או המייל של אמיר זילברמן או המייל של חמוטל גרנות. עוד עליך להירשם למקסימום קבוצות בתחומי החיפוש שלו בלינקדין. שם ניתן למצוא שפע של קבוצות והחוכמה היא להירשם לרלוונטיות על מנת לקבל הצעות שוטפות למייל. עוד נכון הוא להירשם או לאסוף רשימת אתרים כמו ג'ובנט, ג'ובמאסטר, Alljobs, Israemployee וכו'. המעגל הנוסף הוא להתחבר למספר חברות השמה שמטפלות בתחום הגיוס שלך.
לאחר שהקמנו את התשתית התפקיד שלך כמחפש העבודה הוא לעקוב כל הזמן עד אשר אתה מאתר משרה רלוונטית. אין טעם לשלוח קורות חיים למשרה שאינה רלוונטית, כי כנראה שרוב הסיכויים שלא יחזרו אליך.
דבר שלישי, לעקוב ולהגדיל את מקורות החיפוש באינטרנט כל הזמן. דבר רביעי, והכי חשוב להקפיד לשלוח קורות חיים מתאימים ומכווננים רק למשרות שלהן אתה מתאים ב- 90% לפחו. עדיף להגיע לראיון אחד מתוך שליחת קורות חיים אחד מאשר לשלוח למאה ולא להגיע בכלל לראיונות עבודה.
אז ההמלצה שלי היא להתאים ולהתאים ולהתאים, להתאים את קורות החיים למשרה שתתאים לחברה המחפשת. כל אחד אמור לדעת מה מתאים לו ורק כך הוא ימצא את המשרה המתאימה, אבל על כך במאמר הבא...

תגובה 1: