יום שני, 7 במרץ 2011

פוסט אורח - מיתוג עצמי



הפעם אני רוצה להציג כאן פוסט אורח של אנה קיינר המתמחה בקידום שויווק בתחום אונליין.

הפוסט הזה מדבר על מיתוג עצמי ובדיקת המטרות שלכם בתחום הקריירה, אלו הן השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:

מה אני שווה?

זו היא שאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם בהקשר של עבודה (אתם כעובד) – כלומר כמה אני באמת שווה לחברה שאני עובדת בה, מה הוא הערך המוסף שלי ? ברגע שתענו על השאלה הזו דברים כמו יחסים עם הבוס, כמה לבקש בציפיות שכר בראיון עבודה ואיך לדבר עם הבוס יסתדרו בעצם.

כמובן שיכול להיות (ורצוי שיהיה) פער בין מה אני שווה לבין כמה אני רוצה להיות שווה (אבל זה כבר נוגע למוטיבציה וזה באמת פוסט אחר לגמרי)

כמובן ששאלת "מה אני שווה?" צריכה להישאל בכמה הקשרים (משפחה, זוגיות וכו') – אבל אני מדברת על עבודה…

מה אני מקבל?

גם זו היא שאלה מאוד מורכבת – שרובנו (אני במיוחד) לא עוצרים על לשאול אותה , האם מקום עבודה שלי מספק לי את מה שאני צריך? האם אני צומח מבחינת קריירה? האם אני מגיעה למימוש עצמי (האם אני בדרך)? איך המקום העבודה ותפקיד שאני עושה משפיעה על 2 תפקידים הבאים שלי ?

שאלתי,עניתי, עכשיו מה עושים?

אז קודם כל טוב מאוד ששאלתם! מרגע ששאלתי את השאלות האלו את עצמי הקריירה שלי התחילה לפרוח. הכי חשוב לא לתת לעצמכם לשקוע בשגרה ולקוות שהכול יהיה בסדר..

1.תכבדו את עצמכם – אם אתם לא מכבדים את הזמן שלכם ואת העבודה שלכם אין שום טעם לקוות שהממונים עליכם יפסיקו לבקש מכם לעבוד אחרי שעות עבודה או יתחילו לתת לכם קרדיט על עבודה – אם אתם רוצים את זה אתם צריכים לוודא שאנשים יודעים את זה !

2.אל תשכחו את המטרה – בכל סיטואציה שאתם נמצאים בין אם זו שיחה עם הבוס שלכם או עם האדם שעובד תחתיכם – אתם צריכים לזכור מה הדבר הכי חשוב בכל סיטואציה (תתפלאו לראות כמה הדברים נראים פשוטים פתאום)

3.תנו קרדיט! הדבר שהכי קל לשכוח ברגע שאתה מתחיל להיות בוס זה איך זה כשיש לך בוס..זה מאוד דומה לכך שאנו מבטיחים לעצמנו שאנו לא נהיה כמו הורים שלנו אבל אנו תמיד כן..ככל שאנשים שעובדים איתכם יצמחו יותר כך גם אתם = אף אחד לא יקח משהו מכם (רק אם זה לא היה שלכם מהתחלה)

הכי חשוב תחשבו ותלמדו מאנשים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה