יום חמישי, 17 במרץ 2011

ראיון עבודה - סימנים לעתיד




נכון, רובנו לא מגדי עתידות ורובנו גם מאוד סקפטים לעניין,

אבל אין ספק שבדיעבד כולנו חכמים והרבה פעמים אומרים - הכתובת הייתה על הקיר

ולמה אני מתכוונת?

האם כשאתם הולכים לראיון עבודה אתם אח"כ נותנים לנתונים לשקוע ומנתחים את מה שהיה?

כמו למשל:

1. האם מי שראיין אותי נראה מקצועי ורציני?

2. האם האוירה במסדרונות הייתה אוירה חיובית ונתנה לי הרגשה שאני רוצה לעבוד כאן?

3. האם שאלו אותי שאלות רלוונטיות או "חיטטו" לי בנשמה ונתנו לי להרגיש סוג של "מועמד תחת חקירה"

4. האם הראיון נמשך זמן מכובד (בין 45 דקות לשעה), או שמי שראיין אותי היה חסר סבלנות?

5. האם היה קל להגיע ולמצוא חניה באזור?

6. האם המראיין הגיע בזמן או שחיכיתי לו 20 דקות?

7. האם נתנו לי פרטים על התפקיד ועל החברה או שאמרו לי שידברו איתי אח"כ?

8. האם בכלל הציעו לי כוס קפה או ישר הכניסו אותי לפגישה?

9. האם היו הפרעות באמצע הראיון?

10. האם הרגשת טוב או רע אחרי הראיון? (הכוונה מבחינת ההרגשה הפנימית)

כמחפשי עבודה אתם חייבים לזכור כי גם אתם רשאים לקבל סימנים ולהרגיש על מנת להחליט אם תרצו להמשיך בתהליך או שלא.
אמנם אנו בגיוס עסקי מלווים את המועמדים לאורך כל התהליך ומספקים אינפורמציה על בסיס הכרות אישית עם הלקוחות,
אבל בראש ובראשונה זוהי החלטה שלכם.
הכתובת היא על הקיר - אם בראיון לכם לא הייתה כימיה עם המנהל שיעבוד מעליכם, כנראה שגם בפועל זה לא יקרה.
אם במהלך הפגישות הרגשתם כי היחס אליכם אינו אישי, חשים שמתנשאים עליכם ובין המראיינים יש סוג של קליקה - כנראה

שזו האוירה שתרגישו גם במקום העבודה עצמו.
ולסיכום אם הרגשתם בסדרת ראיונות העבודה אנרגיה לא טובה, יחס לא נעים או תחושה של אי שייכות או לחילופין אם הרגשתם שמשהו
לא עובד לכם טוב ואתם לא יודעים לשים את האצבע עליו, אז קחו בחשבון שכנראה אתם לא טועים ובהמשך כשתבינו מה זה היה זה יכול להיות
מאוחר מידי...

בהצלחה

יפעת בר-און
CEO

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה