יום חמישי, 28 באפריל 2011

לשמור על הגבול הנכון - לינקדין

יש לי פרופיל בלינקדין כבר יותר מחמש שנים אבל רק בשנתיים האחרונות הפרופיל הזה תפס תאוצה ונכון להיום יש לי מעל 1600 קשרים, צופים בפרופיל שלי מעל 20 איש ביום ואני עולה בלמעלה מ- 10 חיתוכים ביום אצל אנשים שונים.
עוד למדתי לאחרונה לפי הסטטיסטיקות שמעל ל- 270 אלף אנשים רחוקים ממני בשתי דרגות, ובדרגה שלישית ישנם 8,705,000 איש! זה יותר ממדינת ישראל! זה המון!
זה למעשה אומר שבזכות הלינקדין אני מכירה כל כך הרבה אנשים שאף פעם לא חשבתי שאני מכירה כזו כמות. איזה כיף לי! אני אדם מאוד מקושר!.
כל זה נכון לאפריל 2011, יש לציין שבעוד חודש הסטטיסטיקה כבר תהיה אחרת.
אני עובדת עם הלינקדין באופן יום יומי, אני חברה בהרבה מאוד קבוצות (מעל המותר - אבל אל תשאלו אותי איך כי זה סוד), אני מפרסמת משרות בקבוצות שונות, אני כותבת Discussions בקבוצות שונות, אני מאשרת את כל מי שפונה אלי ומבקש חברות (בארץ ובחו"ל), אני מבצעת חיתוכים בלינקדין ומבצעת פניות למועמדים שיכולים להיות לי רלוונטים.
אני קוראת דיונים של אחרים ועוברת על עמוד הפרופיל שלי (הקיר שלי) כל הזמן ולומדת מה חדש.
אני בודאי מבלה מעל שעתיים ביום בלינקדין.
מסתבר שההתמדה משתלמת (או כמו שאמר נפוליאון - הניצחון הוא נחלת המתמידים), משום שהיום אני כבר שומעת יותר ויותר כי מכירים את גיוס עסקי.
גיוס עסקי נמצאת על המפה. מפת ההייטק.
מועמדים יודעים לפנות אלי ולהציע את עצמם באופן דיסקרטי, מועמדים מתקשרים אלינו למשרד ואמרים כי הגיעו אלינו דרך הלינקדין. זה המקום להדגיש כי מבחינתי הלינקדין היא "הביצה".
הלינקדין הוא למעשה המקום בו כולם נמצאים! תדמיינו איצטדיון ענק של אנשי הייטק - זה המקום.
אני לא אגזים ואומר שזוהי החגיגה של כל מגייסת. אך למדנו בחיים שאין טוב בלי רע וצריך לדעת גם איך להתנהל בתוך הלינקדין.
מבחינתך מחפש העבודה, לאחר שעידכנת את הפרופיל, ביקשת ממספר חברים שימליצו עליך והתחברת לקבוצות שרצית, עליך להתנהל בהתאם אם אתה מחפש אקטיבי או פאסיבי. כי אם אתה פאסיבי, קח בחשבון שכל מה שאתה עושה, מי שמחובר אליך רואה, הווה אומר הבוס שלך או מנהלת משאבי האנוש בארגון. ניתן לראות עם מי התחברת ואם עידכנת את הפרופיל שלך - היום זהו סימן אזהרה לבוס כי אתה מחפש עבודה. מרוויחים רק אלו שהלינקדין הוא כלי עבודה בשבילם, כי אז הפעולות הללו הן לגיטימיות.
יחד עם זאת ישנן קבוצות המתמחות בתחומי ההתמחות שלך ובהן גם יש הצעות עבודה מה שנקרא - "על הדרך".
אז במקום להתחבר לקבוצות כמו "Israel IT Jobs" "Search & Find Jobs in Israel " תתחבר לקבוצות מקצועיות.
זה המקום לספר שיש לגיוס עסקי קבוצה בשם "מקצועני תחום Mobile & Web" אשר גם מאפשרת לחלוק תכנים חשובים בתחום וגם מפרסמת משרות ובכלל מעדכנת עידכונים חשובים הקשורים לגיוס עסקי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה