יום שלישי, 26 ביולי 2011

תהליך גיוס עובדים דרך הרשתות החברתיות צובר תאוצה


הפוסט הבא הינו תרגום של מאמר שפורסם באתר ReadWriteWeb.com ומצאתי לנכון לתרגם אותו לכל העוסקים בגיוס עובדים או חיפוש עבודה.

כמו כל אחד שהעסיק או הועסק למשרה בשנים האחרונות, גם אני יודע שמדיה חברתית היא כעת אלמנט סטנדרטי בתהליך גיוס עובדים. אנו רואים יותר ויותר מידע על כך שאתרים כמו LinkedIn, Twitter ו-facebook משחקים תפקיד מרכזי בתהליכי הגיוס ולמעשה מספרי ההצלחה רק גדלים.
כ-89% מהחברות בארצות הברית משתמשות ברשתות חברתיות לגיוס עובדים וזאת על פי דו"ח חדש ופרטני מבית JobVite- חברת תוכנה המייצרת כלי לגיוס חברתי. כפי שודאי תיארתם לעצמכם, LinkedIn הוא האתר הנפוץ ביותר בין הרשתות החברתיות השונות למטרות כמו חיפוש וגיוס עובדים חדשים.

סקר גיוס עובדים מטעם חברת JobVite
על אילו אחוזי הצלחה מדובר? לפי הסקר, 64% אחוזים מהחברות דיווחו כי הן כבר גייסו מועמדים דרך הרשתות החברתיות וכ-55% דיווחו כי הן מתכננות להשקיע יותר משאבים בתחום זה עוד השנה.

אחד הנתונים המעניינים בדו"ח הראה שבעוד
LinkedIn נתון לשימוש נרחב יותר עבור חברות המגייסות, מרבית מחפשי העבודה משתמשים בפלטפורמת facebook לחיפוש משרות. נתון המרמז על כך שמחפשי העבודה מסתמכים על הרשת הלא מקצועית, אך מיידית בחיפוש עבודה.

נתונים סטטיסטיים לסקר הגיוס 2011 (נכון לארה"ב בלבד)
גיוס עובדים לשנת 2011 – 89% מחברות בארה"ב השתמשו ברשתות חברתיות בתהליך גיוס העובדים – גידול של 6% משנת 2010.

82% ממחפשי העבודה משתמשים ברשתות חברתיות בתהליך החיפוש.
14.4 מיליון מחפשי עבודה השתמשו ברשתות חברתיות למציאת המשרה האחרונה שלהם.
64% מהחברות גייסו בהצלחה באמצעות הרשתות החברתיות
55% מהחברות מתכוונות להשקיע יותר משאבים בתחום הגיוס ברשתות החברתיות עוד השנה.
הפניות הן המקור האיכותי ביותר לגיוס מועמדים.

64% מחברות משתמשות ב-2 ערוצים או יותר של רשתות חברתיות:
כ-85% משתמשות ב-
LinkedIn
כ-
57% משתמשות ב-facebook
כ-50% משתמשות ב-
Twitter

רשתות חברתיות בשימוש על ידי מחפשי עבודה:
כ-35% משתמשים ב-LinkedIn
כ-78% משתמשים ב-
facebook
כ-40% משתמשים ב-
Twitter

נתונים יבשים המתייחסים ללקוחות תוכנת JobVite
הפניות מרשתות חברתיות של מועמדים דרך חבריהם:

facebook 43%
LinkedIn41%
Twitter 16%


כלל הגיוסים אשר נבעו מרשתות החברתיות:LinkedIn 73%
facebook 20%

Twitter 7%

*מקור הנתונים: JobVite Social Recruiting Survey 2011, JobVite Index, Job Seeker Nation 2010


בנימה אישית, גיוס עובדים דרך הרשתות החברתיות הוא ממזמן לא טרנד, אלא שיטת גיוס חדשה ויעילה לחברות וארגונים. אין ספק ששיטת הגיוס הזו לא מתכוונת להיעלם בזמן הקרוב ואני מניחה שהיא רק תתעצם.


2 תגובות:

  1. מחזק ומוסיף, גיוס באמצעות רשתות חברתיות הינו כלי חיוני לכל מחפש עבודה במיוחד בתחום ההייטק, שכן רבים פעילים בלינקאין, ולדוגמא, המהווה זירה לפעילות עסקית לחברות והן לעובדים.

    הנה הרצאה בוידאו של אורנה דרימן, מנכ"לית חברת פיקארו, בנושא גיוס עובדים באמצעות רשתות חברתיות.

    השבמחק
  2. כתבה מעניינת. אף פעם לא הסתכלתי על הנתונים כמו שהצגת אותם. אני זוכרת כשאני התחלתי את דרכי בהייטק, עדיין חיפשתי עבודה בעיתון (!) אז ללא ספק חוקי המשחק השתנו.

    השבמחק