יום רביעי, 25 בינואר 2012

מי אמר שחייבים להיות מהנדסים בשביל להנות מהחיים בהייטק?


בעשר, ואפילו קצת יותר, השנים האחרונות ניתן לראות שעולם ההייטק עבר שינויים, משברים, בועות ופיצוצי בועות, אך תמיד, גם בתקופות השפל שלו היה זה עולם תעסוקה אטרקטיבי ומטיב מאוד עם עובדיו. טכנולוגיה היא ללא ספק אחת מזרועות ההנעה של החברה האנושית ומעטים התחומים שחולקים את טופ הרשימה של התעשיות הרווחיות, הדינאמיות והאטרקטיביות ביותר.

במשך שנים חסם הכניסה אל עולם ההייטק היה די גבוה ודרש, לכל הפחות, הכשרה מקצועית של מהנדס וניסיון עשיר בתעשייה. במהלך השנים, התחילו להתרחב גבולות החסמים הללו והתחילה לצמוח דרישה להנדסאים ואנשים מוסמכים פחות לעבודות טכניות והתחלתיות.

כיום עולם ההייטק מבוסס ביצועים בפועל, ובעוד שכבודה של ההשכלה הפורמלית מונח במקומו, ברמה המעשית טכנולוגיה נמדדת בשטח וידיעת התיאוריה חשובה הרבה פחות. ידיעת שפות בסיס כמו PHP אינה מחייבת כלל סיום הכשרה פורמלית מרובת שנים, ולמעשה ניתן ללמוד אותה אף באופן עצמאי. החברות המגייסות יבקשו תחילה היכרות וניסיון בעבודה עם שפות או סביבות שונות ורק לאחר מכן יבררו מה סוג ורמת ההשכלה של המועמד.

כמובן שמתכנת PHP עדיין זוכה להערכה, התחשבות ופידבקים על ההשכלה האקדמית אותה רכש, אך אפשרויות הפרנסה וההתפחות אינן חסומות כל כך.

על מנת להיכנס לעולם ההייטק חשוב להכיר את כלי העבודה המובילים את התחום, החל מהתפקידים הבסיסיים של איש QA, דרך תפקידי פיתוח ואפילו תפקידי מכירות המצריכים היכרות מסויימת עם הכלים הנפוצים יותר, אך מה שחשוב לזכור הוא שיש דרכים שונות להכיר וללמוד את הכלים. גם המגייסים יודעים זאת וניתן לראות את השינוי במודעות דרושים PHP. להכיר את שפת התכנות PHP, JAVA Script, HTML  וכלים בסיסיים נוספים ניתן לעשות באמצעות לימוד עצמי או דרך קורסים מקצועיים. תעודת גמר של קורסים היא רלוונטית וטובה לא פחות מקיומו של תואר במקרים רבים. על אף החלשותו של מעמד התואר לתעודות עדיין זוכות להערכה, כך שאם אתם רוצים לשפר את סיכויי הקבלה לעבודה קיומה של תעודה בהחלט יוכל לחזק את מעמדכם, אך לא לבנות אותו.

תגובה 1: