יום שני, 12 במרץ 2012

חיפוש עבודה מעמדת הפרילנסר

הרבה פעמים פונים אלי מועמדים לאחר שבשנים האחרונות עבדו כ"יועצים", פרילנסרים או בפרוייקטים מסוגים שונים.
הם פונים אלימשום שמעוניינים לחזור לשוק העבודה המסודר, לעבוד במסגרת של חברה כשכירים, לקבל משכורת חודש בחודשו ולא להיות עסוקים ב"רדיפה" שלאחר הפרוייקטים.
גם אני לפני יותר משלוש וחצי שנים יצאתי מהמסגרת והפכתי להיות עצמאית ואני חייבת להודות שלא לכולם זה מתאים.
יש צורך בהנעה עצמית ומשמעת עצמית מאוד גבוהות, אבל אם יש לך את זה אז הגבול הוא השמיים.
זה לא סוד שהשוק לא אוהב אנשים שהיו עצמאיים ורוצים לחזור ולהיות שכירים, משום מה למדתי שהשוק חושב שאם מישהו היה עצמאי אז הוא פחות טוב משכיר. במה פחות טוב? לא ברור....דעתי מאוד ברורה בעניין הזה, להיות פרילנסדר זו לא פשרה זו בחירה. מי שעובד בבחירה הזו לאורך זמן בהחלט מעיד על עובד עצמאי, שיודע ליזום, להוביל וליצור יש מאין.

על מנת לחזור לשוק העבודה יש להוריד מילים כגון: מנכ"ל, יזם, עצמאי ובמקום לכתוב: פרוייקט, עבודה זמנית, הובלה של...
אין מה לעשות, ברומא התנהג כרומאי...
דבר נוסף שקורה כשעובדים באופן עצמאי - נחשפים לתחומים רבים. בעוד שהשוק היום מחפש אנשים בעלי יכולות ממוקדות.
לכן בקורות החיים השתדלו לבחור את הדברים הברורים ביותר והממוקדים ביותר ולהוציא החוצה אינפורמציה לא רלוונטית.

כאשר תגיעו לראיון עבודה, נא להתכונן לספר את כל מה שעשיתם שרוונטי למקום אליו הגעתם. תפקידכם להתכונן.

אסיים בסיפור אמיתי שקרה לי לאחרונה שקשור לעניין אבל עם היבט האישיות:
פניתי למועמד דרך הלינקדין שבשלוש וחצי שנים האחרונות הוא פרילנסר בתחום המובייל, מפתח I-Phone. אני מחפשת ללקוח שלי מפתח מנוסה. כבר בשיחה הטלפונית, לאחר שהצלחתי לסקרן אותו, הבנתי שמדובר במועמד מאוד מקצועי אך יחד עם זאת איש מוזר מעט, מעין זאב בודד, פרילנסר בנשמה. לא אוהב מנהלים, לא אוהב שמכתיבים לו מסגרת של שעות והאמת שלא ממש אוהב לעזוב את הבית.
אז מה עושים? החלטתי בכל זאת להעביר את קורות החיים שלו ללקוח עם חוות דעתי הטלפונית. נדחתי על הסף, יותר נכון המועמד שלי נדחה על הסף. הפעלתי את קסמיי וניסיתי לשכנע את החברה לראות אותו בכל זאת, הוא עבר את הראיון המקצועי הראשון בהצלחה יתרה. מכאן הוא הלך לראיון משאבי אנוש שגם אותו עבר ואז הגיע למנהל פיתוח, שבשל הגישה של המועמד, רצה לשלוח אותו במיידי הביתה. המועמד שלי פשוט עשה את כל הטעויות האפשריות, הפגין תחושה של נון-קונפורמיסטיות, מעוניין לעבוד מהבית ואף דורש שכר לא הגיוני....
בקיצור, פרילנס שמצד אחד מעוניין בשקט תעשייתי - עבודה לאורך זמן, אבל לא מעוניין במסגרת שיש בעבודה כזו.

הסיפור הזה לא מתאים לכל פרילאנס אבל בכל זאת הלקח הוא שיש להבין מהפרילאנסרים מה מניע אותם לחזור לשוק העבודה ולהיות בטוחים שזה לא רק הכסף....

ובהצלחה לכולנו.

יפעת

תגובה 1:

  1. בתור פרילנסרית לשעבר, אני מכירה את התחום הזה. הוא יותר קשה ממה שחושבים אבל הוא אפשרי ובעיני הוא גם הרבה יותר מעניין ומשתלם. הייתי מציעה בכל מקרה לדעת לפלפל את קורות החיים בצורה הנכונה והמושכלת... אמליץ על מאמר בנושא הזה ממש ששלחו לי היום בנושא:
    http://bit.ly/yD3YYh

    השבמחק