יום שני, 13 באוגוסט 2012

אז מה לא בסדר בלהשתמש בקורות חיים עבור גיוסים? כמעט הכל. (חלק ג')


בהמשך לפוסטים הקודמים, הפעם נעסוק בגורמים שאינם קשורים לעבודה עצמה אשר עשויים להשפיע על איכות מסמך קורות החיים, וכן בפורמט קורות החיים עצמו.

גורמים שאינם קשורים לעבודה עלולים להשפיע על איכות קורות החיים

ללא קשר ליכולות שלך בפועל, ישנם גורמים רבים אשר ישפיעו על ההערכה של קורות החיים שלך.

1.      מיומנויות כתיבה משפיעים בצורה ישירה על תכנים והערכת הציון – למרות שמשרות מסוימות אינן דורשות כתיבה מועטת אם בכלל, מיומנויות הכתיבה של המועמד ישפיעו דרמטית על קורות החיים. גם אם היית שחקן מעולה, סביר להניח שלא תקבל קרדיט על כך, אלא אם כישורי הכתיבה שלך חזקים.

2.      עזרה, משאבים וחזרות משפיעות על התוכן – אנשים המבלים זמן רב בלמידת היסודות של קורות חיים דרך אימון, ספרים או דרך האינטרנט יכולים להיות "מומחי קורות חיים". כתוצאה מכך, יש להם סבירות גבוהה יותר לייצור קורות חיים שיקבלו הערכה גבוהה. בנוסף, קורות חיים של אדם אשר נדחה פעמים רבות עשויים בסופו של דבר להיות מלוטשים משמעותית משל קורות חיים של אדם עם כישורי עבודה מעולים, אך עם כישורי קורות חיים חלודים. במקרה של קורות חיים, האימונים משתלמים.

3.      למרבית המועמדים יש קובץ אחד של קורות חיים – מכיוון שכתיבת קורות חיים איננה עניין שגרתי, למרבית המועמדים יש קובץ אחד של קורות חיים אותו הם מציגים. למרבה הצער, המידע אשר מוצג בקובץ אחד אשר נשלח לכלל המשרות, אינו תואם את המידע הספציפי הנדרש למשרה עם הפניה אישית. אנשים עם זמן היכולים להשקיע בהתאמת קורות חיים אל המשרה המבוקשת על ידי הטמעת מילות מפתח וליטושים נכונים, לרוב יקבלו ציון גבוה יותר מאשר אחרים עם אותם כישורי עבודה.

4.      אנשים מועסקים עלולים להיות בעמדת נחיתות – מחפשי עבודה אשר עובדים ומחפשים בצורה דיסקרטית, נאלצים להגביל את הפרטים שהם מספקים בקורות החיים על העבודה הנוכחית שלהם (בגלל סודות מסחריים או במקרה שהמנהל הנוכחי יראה את קורות החיים שלהם). באותה עת, קשה להם ללטש את קורות החיים, כי הם לא יכולים באופן חופשי לפרסם את עצמם או להפיץ את הקובץ לחברות רבות ולקבל משוב.

5.      מועמדים בינלאומיים עלולים להיות בעמדת נחיתות – מועמדים בינלאומיים נוטים לכלול מידע לא חוקי או בלתי הולם העלול לגרום להדחתם מהמועמדות למשרה. יש גם סיכוי גבוה יותר להשתמש במילות מפתח ייחודיות או שונות, העלולות לבלבל מגייסים או מערכות ATS. קשיי השפה, הדקדוק או שגיאות כתיב הן לעיתים קרובות הגורם מס' 1 להדחה מיידית של קורות חיים.

בעיות הקשורות בפורמט קורות החיים

הפורמט אשר המועמד בחר להשתמש בו עלול לכשעצמו לגרום לקשיים שונים.


1.      ניתן להשמיט הישגים וכישורים בפורמטים מסוימים – רבים מבין אלו הכותבים קורות חיים רואים בקורותיהם כסיכום האחריות שלהם מעבודות קודמות. כתוצאה מכך, הם באופן בלעדי כוללים רק את תפקידיהם ותחומי האחריות של העבודה שלהם. עם זאת, פורמט זה יגרום להם להשמיט מידע על גורמי הערכה מרכזיים כגון מיומנויות, כלים והישגים (על פי CareerBuilder, כ-30% מכלל המגייסים יידחו קורות חיים שאינם כוללים רשימת כישורים).

2.      עלולה להיות דעה קדומה נגד קורות חיים פונקציונאליות – בארגונים גדולים יש הטיה כלפי קורות חיים כרונולוגיים ונגד פורמט פונקציונאלי. מכיוון ששימוש בפורמט פונקציונאלי מקשה על מציאת ניסיון עבודה ותאריכים, ישנם מגייסים ומנהלי גיוס העשויים לוותר מוקדם מדי כאשר הם לא יכולים באופן מיידי למצוא את המידע שהם דורשים. אחרים עשויים להפוך את ההנחה, כי קורות חיים פונקציונלים כבר מסתירים פערי עבודה וניסיון שלילי בעבודות קודמים, אז הם יכולים גם במהירות לדחוק מועמדים העושים שימוש בפורמט זה.

3.      הפורמט הידוע עלול לפגוע בכמה מועמדים – מועמדים המשתמשים בפורמט הידוע בשם CV (Curriculum Vitae / Curriculum Life) עשויים יתר על המידה להתמקד בחינוך שלהם במקום בתמונה הרחבה של גורמים הנבחנים. כתוצאה מכך, שימוש בתבנית הזאת עלולה להצביע על ציון נמוך בקורות החיים.

4.      נייר ממשיך לגרום לבעיות – ברוב החברות, אנשים המגישים מועמדות באמצעות שליחת קורות חיים מודפסים, אם בירידים או אם באמצעות דואר קרקע, ואלו גורמים לבעיות – הרי הם מחייבים את המגייסים לסרוק את קורות החיים אל תוך המערכת. זה מוסיף עלויות ומקשה על זמן תהליך הגיוס. כמובן שתהליך הסריקה עצמו עלול לגרום לשגיאות הבנה מוטעות של מילות מפתח.




*המאמר תורגם מאנגלית ע"י צוות גיוס עסקי – חברת השמה בהייטק והד הנטינג מקצועית

תגובה 1: